تازه های سایت

کد مطلب: 25957
6. اسفند 1394 - 19:14
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت:یک میلیون و ۴۰۵ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابوالقاسم الماسی اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشکوه با حضور حداکثری مردم در هفتم اسفندماه اندیشیده است و اعضای ستاد انتخابات استان همدان با انجام مانور انتخاباتی آمادگی لازم را کسب کردند.
وی با بیان اینکه یک میلیون و 404 هزار و 976 نفر در استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند، افزود: به منظور اخذ رأی از افراد واجد شرایط رأی در استان همدان یک‌هزار و 261 صندوق پیش‎بینی شده است.
 
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در هر شعبه اخذ رأی 2 صندوق به منظور جمع‌آوری آرای مردمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش‎بینی شده است، گفت: از این تعداد صندوق، 918 مورد صندوق ثابت و 343 مورد از صندوق‌ها سیار است و همچنین 504 صندوق مناطق شهری و 757 صندوق نیز آرای مناطق روستایی را پوشش می‌دهند.
 
وی بیان کرد: همه فرایندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما دو فرایند شامل اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌گیرد.
 
الماسی با بیان اینکه 98.5 درصد شعب اخذ رأی استان همدان زیر پوشش شبکه ارتباطی هستند، تصریح کرد: دوره آموزشی برای کاربران به منظور آشنایی با نحوه کار با نرم‌افزار مرتبط با فرایند انتخابات برگزار شده است و البته برای روستاهایی که شبکه ارتباطی ندارند، صندوق‌های سیار پیش‎بینی شده است.
 
وی افزود: در هر شعبه اخذ رأی 15 نفر به عنوان ناظر، بازرس و مأموران نیروی انتظامی برای تأمین امنیت محل استقرار صندوق‌ها حضور دارند که در مجموع بیش از 20 هزار نفر کار برگزاری پنجمین دوره انتخابات خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان همدان عهده‎دار هستند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تعداد کاندیداهای نمایندگی حاضر در دور رقابت انتخاباتی اظهار داشت: در حال حاضر 171 نفر در حوزه‌های انتخابیه استان همدان برای رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان حضور دارند و همچنین 48 نفر از کاندیداها از دور رقابت‌ها انصراف دادند.
 
وی تأکید کرد: به دلیل انصراف برخی از کاندیداها در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی و برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه این آمار لحظه به لحظه ممکن است متغیر باشد بنابراین آمار قطعی متعاقباً اعلام می‌شود.
 
الماسی با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: افراد دارای مسئولیت و شخصیت‌های دارای جایگاه دولتی و غیردولتی ممنوعیتی برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود ندارند اما در این حمایت‌ها نباید از عنوان و سمت خود بهره‌ ببرند و به عنوان یک شهروند عمومی فعالیت کنند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین تخلف انتخاباتی برخی کاندیداها مربوط به نصب بنر بوده که جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: اما تخلفات انتخاباتی در زمینه راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، تجمع‌های گسترده در سطح خیابان‌ها و پیاده‎روی و راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی با اقلام تبلیغاتی کاندیداها بیشتر در حوزه‌های انتخابیه نهاوند و اسدآباد شاهد بودیم که در حال رسیدگی است.
 
انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما