تازه های سایت

کد مطلب: 25922
4. اسفند 1394 - 8:30
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیگیری مراحل احداث گلخانه ۲۵ هکتاری شیشه ای در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور رضوانی جلال در بررسی وضعیت گلخانه های استان همدان گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در روستای فهرومند شهرستان نهاوند احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: مساحت عرصه این طرح ۲۴۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع  و مساحت سازه گلخانه ۲۰۰ هزار متر مربع  و معادل ۲۰ هکتار است که مراحل عقد قرارداد اجرای طرح با یک شرکت پیمانکار آلمانی منعقد شده است.

وی در ادامه میزان سرمایه گذاری این طرح را معادل ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون یورو اعتبار ارزی برشمرد و گفت: در این خصوص با همکاری و مشارکت بانک کشاورزی ۷۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار مجری طرح قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: سهم آورده متقاضی برای اجرای این طرح معادل ۱۷۶ میلیارد ریال است.

رضوانی جلال در ادامه عنوان کرد: قابلیت تولید سالانه این واحد معادل ۱۸ میلیون شاخه گل رز شاخه بریده است و در صورت فراهم شدن زمینه صادرات این محصول سالانه ۱۲۶۰۰ هزار یورو ارز آوری خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: سالانه ۳۵۰۰ تن محصولات سبزی و صیفی در این واحد گلخانه ای تولید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند نیز در ادامه عنوان کرد: شهرستان در حال حاضر دارای ۲۲ واحد گلخانه فعال در سطحی معادل ۵ هکتار است که ۱۸ واحد از این گلخانه ها در مجتمع شهرک گلخانه ای برزول مشغول بکار و ۴ واحد در خارج از مجتمع مشغول تولید هستند.

احمد باقری گفت: در سال جاری تعداد ۲۹ نفر متقاضی احداث گلخانه بوده اند که از این تعداد ۵ نفر موفق به اخذ پروانه تاسیس در سطح ۳۰۰ هزار متر مربع شده اند و ۲۴ نفر از این افراد پیگیر اخذ پروانه تاسیس هستند و تا یایان سال میزان پروانه تاسیس صادر شده در این زمینه در شهرستان به ۴۰ هکتار خواهد رسید.

باقری از اشتغال زایی مستقیم ۲۲۰ نفر پس از بهره برداری از گلخانه ۲۵ هکتاری خبر داد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده این گلخانه در مدت ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما