تازه های سایت

کد مطلب: 25713
21. بهمن 1394 - 9:19
همزمان با دهه مبارک فجر چندین طرح بهداشتی و درمانی و دو طرح عمرانی در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در نهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان نهاوند 5 طرح بهداشتی و درمانی و دو طرح عمرانی در روستای طائمه نهاوند افتتاح شد.

افتتاح کلینیک موقت تخصصی نهاوند در محل ساختمان سابق اداره پست نهاوند اولین طرحی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

این کلینیک شامل بخش اعصاب و روان، داخلی و زنان، اطفال و بخش قلب و عروق است، اعتبار این پروژه 450 میلیون تومان است که 250 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات و 200 میلیون تومان صرف تعمیرات ساختمان آن شده است.

 

637026

 

این درمانگاه با توجه به نیاز مبرم شهرستان در زمینه اجرای طرح ارتقا سلامت به‌طور موقت در این مکان افتتاح‌شده است که خدمات تخصصی پزشکی در آن برای شهروندان ارائه می‌شود؛ و مرکز اصلی کلینیک تخصصی نهاوند در دانشکده پیراپزشکی نهاوند ساخته خواهد شد.

دومین طرح درمانی شهرستان نهاوند افتتاح طرح بهسازی بخش داخلی زنان بیمارستان علیمرادیان بااعتباری بالغ‌بر 250 میلیون تومان بود که طی دو مرحله صورت گرفته و تجهیزات آن نوسازی و بهسازی شد.

افتتاح رخت شور خانه این بیمارستان بااعتباری معادل 140 میلیون تومان ازجمله دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری قرارگرفته در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان نهاوند است.

 

637027

637023

 

چهارمین پروژه شامل افتتاح و بازسازی بخش اطفال و افزایش تعداد تخت‌ها از 23 تخت به 37 تخت است که برای این پروژه ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای فضاسازی عمرانی هزینه شده است.

این بخش با بهسازی صورت گرفته به مجهزترین و بی‌نظیرترین بخش اطفال استان تبدیل‌شده که دارای اتاق بازی، تختخواب مجهز برای مادران و محیطی شاداب برای کودکان و دارای سایر امکانات و تجهیزات لازم است.

راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال آخرین پروژه بخش بهداشت و درمان نهاوند بود که این دستگاه با امکان عکس و تصویربرداری پزشکی با سرعت‌بالا و ضریب خطای کم بااعتبار ۴۰۰ میلیون تومان خریداری و در بیمارستان علیمرادیان نهاوند نصب و راه‌اندازی شد.

 

637033

 

همچنین در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی نهاوند در روستای طائمه از توابع بخش مرکزی این شهرستان آسفالت و بهسازی فاز اول این روستا با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسید.

تاکنون در ۵۶ روستای شهرستان نهاوند طرح بهسازی با هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد تومان اجراشده و ۲۰ روستا نیز در دست اجراست که برای اجرای طرح بهسازی در این روستاها ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

 

637029

 

افتتاح مسجد صاحب‌الزمان (عج) این روستا به مساحت 480 متر و بااعتبار 200 میلیون تومان آخرین پروژه بهره‌برداری شده امروز در نهاوند بود.

در دهه مبارک فجر امسال 33 طرح عمرانی و خدماتی بااعتبار 18 میلیارد تومان در شهرستان نهاوند افتتاح و کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما