تازه های سایت

کد مطلب: 25465
7. بهمن 1394 - 14:03
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: مسافران گرفتارشده در برف شب گذشته در محور نهاوند به کرمانشاه پس از نجات یافتن برای اسکان اضطراری به مسجد یکی از روستاهای بین‌راهی منتقل شدند.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: براثر بارش برف شدید که از اوایل بامداد امروز در نهاوند شروع شد مشکلاتی برای راننده‌ها و مسافران آن‌ها در بعضی از محورهای شهرستان نهاوند به وجود آمد.

وی اظهار کرد: دریکی از این حوادث در محور نهاوند به کرمانشاه تعداد 3 خودروی سواری به علت کولاک شدید و بارش برف در جاده گرفتار شدند و از نیروهای امدادی تقاضای کمک کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: پس از دریافت این گزارش فوراً دو اکیپ از نیروهای امدادی پایگاه امداد جاده‌ای شهر فیروزان که در آماده‌باش کامل بودند به این منطقه اعزام شدند و 17 مسافر این خودروها را نجات دادند.

وی بیان داشت: نیروهای امدادی پس از انجام کارهای امدادی اولیه و نجات جان این مسافران سریعاً آن‌ها را به مسجد روستای بره فراخ نهاوند منتقل کردند و پتو و وسایل گرمایشی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

شهبازی گفت: این عملیات امداد و نجات که با همکاری راهداران انجام شد بیش از 2 ساعت به طول انجامید و خوشبختانه همه این مسافران گرفتار در برف و کولاک از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی اظهار کرد: به‌منظور اسکان اضطراری مسافران عبوری از نهاوند هشت مرکز اسکان در مناطق شهری و روستایی نهاوند که در حاشیه جاده قرار دارند در نظر گرفته‌شده است که مسجد روستای بره فراخ نهاوند یکی از این مراکز است که در محور نهاوند به کرمانشاه قرار دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند در پایان گفت: شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور با حجم بالای تردد در جاده‌ها مواجه است و در زمستان محورهای ارتباطی مناطق کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان با مشکل روبرو است که در برخی موارد باعث مسدود شدن جاده‌ها و درنتیجه به اسکان اضطراری مسافران نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما