تازه های سایت

کد مطلب: 25463
7. بهمن 1394 - 13:28
ضیافت رسمی برای رئیس جمهور ایران در پی خودداری فرانسوی ها از عدم سرو نوشیدنی های الکلی برگزار نمی شود.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مشرق؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از رم نوشت: چهره های پیشتاز اقتصاد ایتالیا از جمله روسای شرکت های نفتی «انی» و شرکت خودروسازی «فیات کرایسلر» روز دوشنبه در ضیافت شامی با اقای روحانی شرکت کردند.

بنا به درخواست طرف ایرانی، در این ضیافت نوشیدنی های الکلی سرو نشد اما فرانسه از پذیرش این درخواست ایران خودداری کرد، بنابراین هیچ گونه ضیافت رسمی برای روحانی در پاریس ترتیب داده نخواهد شد.

آقای روحانی که در راس یک هیات 120 نفره از مقامات ارشد تجاری و وزرا به اروپا سفر کرده است، دو روز در رم خواهد بود.

وی سپس روز چهارشنبه به فرانسه خواهد رفت تا بدیت ترتیب، روابط دیپلماتیک تهران را در دوره آشوب منطقه خاور میانه ارتقا دهد.هدف از این سفر، بهبود روابط ایران با کشورهای غربی پس از چند سال تحریم اقتصادی عنوان شد.

آقای روحانی به شدت درتلاش است تا دانش و محصولات غربی را به ایران باز گرداند تا به مردم این کشور ثابت کند توافق هسته ای که مورد مخالفت بسیاری از تندروها است، به کاهش مشکلات اقتصادی آنها کمک خواهد کرد.

ایتالیا در جریان مذاکرات هسته ای طولانی با ایران حضور نداشت. این در حالی است که فرانسه در این مذاکرات نقش داشت و رویکردی سختگیرانه را در مذاکرات در قبال تهران در پیش گرفت.

فرانسه همچنین به صراحت، از حمایت ایران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه انتقاد کرده است و خواستار توقف مداخله های این کشور در امور سایر کشورهای خاور میانه شده است.

این مسائل به احتمال زیاد باعث خواهد شد سفر آقای روحانی به فرانسه، حساس تر از اقامت وی در ایتالیا باشد.

یک دیپلمات فرانسوی در این باره گفت: «اعتماد باید ایجاد شود. اعتماد مانند عشق است. اعتماد، تنها گواه عشق است که معتبر شمرده می شود.»

دیدگاه شما