تازه های سایت

کد مطلب: 25430
6. بهمن 1394 - 11:04
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: بنیاد صیانت از حریم خانواده با حضور 40 نفر از اساتید، کارشناسان و معلمان شهرستان نهاوند تشکیل و هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: در راستای رفع و حل مشکلات خانواده‌ها تشکل‌های مختلفی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند و با توجه به تشکیل بنیاد صیانت از حریم خانواده در استان و تأکید رییس شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر این امر این بنیاد در شهرستان نهاوند هم تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: اولویت شورای فرهنگ عمومی استان بر تشکیل این بنیاد است و در همین راستا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز می‌بایست برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در سطح شهرستان به‌منظور آغاز به کار بنیاد صیانت از حریم خانواده در شهرستان نهاوند انجام پذیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: این بنیاد شامل 40 نفر از اساتید دانشگاه، معلمین بازنشسته و افراد باتجربه و تحصیل‌کرده شهرستان است که هیئت مؤسس آن می‌باشند که از بین این افراد 5 نفر به‌عنوان هیئت‌مدیره و یک نفر به‌عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شوند که از طریق اداره کل امور اجتماعی استانداری امور مربوط به صدور مجوز و استعلام و بقیه امور پیگیری انجام می‌پذیرد.

 وی بیان داشت: بعد از اخذ مجوز، مکانی شامل چند اتاق برای مشاوره در نظر گرفته می‌شود و یک نفر از دادگستری شهرستان به‌عنوان رابط به این ستاد معرفی‌شده تا پرونده‌هایی که مراجع قضایی صلاح می‌دانند برای بنیاد ارسال گردد.

مصباح گفت: پرونده‌ها در این بنیاد بر اساس تخصص در اختیار کارشناسان و مشاوران قرار می‌گیرد؛ و فعالیت این ستاد نیز در حوزه صیانت از حریم خانواده شامل، برنامه‌ها و اقدامات قبل و بعد از ازدواج خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر در استان این بنیاد با برنامه جلوگیری و مشاوره خانواده‌ها به‌منظور پایین آمدن آمار طلاق و بخش‌های گوناگون کار خود را آغاز نموده و توانسته اقدامات خوب و اثرگذاری داشته باشد که به‌عنوان نمونه می‌توان به سازش بین 100 زوج در 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان همدان اشاره کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما