تازه های سایت

کد مطلب: 25253
26. دى 1394 - 21:54
کرباسچی که در نیمه اول دهه 70 ریاست شهرداری تهران را بر عهده داشت، با بودجه شهرداری اقدام به ساخت مجسمه‌ای از حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مشرق، کرباسچی از اولین و نزدیک‌ترین نیروها به هاشمی رفسنجانی است که در سال ۷۴ با عنوان کارگزاران سازندگی فعالیت سیاسی خود را به‌صورت جدی‌تر ادامه داند.

کرباسچی که در نیمه اول دهه 70 ریاست شهرداری تهران را بر عهده داشت، با بودجه شهرداری اقدام به ساخت مجسمه‌ای از حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی کرد.

نشریه صبح در تیرماه سال 76 می‌نویسد: مجسمه نیم‌تنه حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی رییس‌جمهور توسط شهرداری تهران ساخته و در پایان مراسم افتتاح طرح نواب از سوی غلامحسین کرباسچی به وی اهدا شد.

کرباسچی چگونه با پول مردم برای هاشمی مجسمه ساخت؟//آماده انتشار

 

شهردار وقت تهران در این مراسم متنی را خطاب به آقای هاشمی قرائت کرد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است:

"‌هاشمی رفسنجانی"‌عبارت بکر و بدیع دفتر اقتدار ایران و حجت متبلور اندیشه و عمل اسلامی است.

تکریم "هاشمی" واجب است اما نه از آن بابت که سالیانی چند سکان‌دار نظام است و در عرصه حیات اقتصادی کشور تلاش بسیار کرده و نه از آن وجه که در عصر او، سدهای عظیمی بر پا گشته و مجمع‌های بزرگ صنعتی و تولیدی بکار افتاده است. بلکه تکریم و تجلیل "هاشمی" ازآن‌جهت بر ما فرض است که در کسوت یک "حکیم سیاسی" حکمت و عمل دینی را در غیر متعارف‌ترین شرایط روزگار از خود جاری ساخته و دیوارهای فروریخته از جنگ را به استوارترین پایه‌های عمران و حیات و حرکت و حضور مبدل نموده است.

"هاشمی رفسنجانی" نشان داد که یک جامعه "موعود قرآنی" چگونه تکوین می‌یابد و حاکمیت حق بر این "بلده طیبه"‌ به شهروندانش، چگونه اعتبار می‌بخشد. او پنجره‌های جدیدی به روی کشور و ملتش گشود، بی‌آنکه نسیم نابجایی، مشام مردمش را بیازارد.

جناب آقای هاشمی رفسنجانی!

این‌جانب به نمایندگی از سوی کارگزاران و خدمتگزارانی که شما را "سردار" و "حجت" و "پشتیبان" برنامه‌هایشان می‌دانند، نمی‌توانم خرسندی و بهروزی خود را از همراهی و همگامی و از "بودن" در کنار شما و تلاش و کوشش در راهی که پیش‌قراول و پرچم‌دار خردمند آن شما هستید، پنهان نمایم.

جناب آقای هاشمی! شما سردار و قافله‌سالار و پیشکسوت این راهید. ما به همراهی شما افتخار می‌کنیم، هزاران هزار "تقدیس"، هزاران هزار "تکریم"، پاسخگوی یک‌بند از؛ هزاران بند حدیث صداقت" شما نیست.

این مجسمه امروز در موزه هاشمی رفسنجانی در رفسنجان نگهداری می‌شود.

 

کرباسچی چگونه با پول مردم برای هاشمی مجسمه ساخت؟ + تصویر

دیدگاه شما