تازه های سایت

کد مطلب: 25211
24. دى 1394 - 13:43
با حضور فرماندار نهاوند از 15 کشاورز نمونه شهرستان نهاوند در سطح ملی استانی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در مراسمی با حضور حمیدوند فرماندار، باقری رئیس اداره جهاد کشاورزی و حجت الاسلام ترکاشوند مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره جهاد کشاورزی نهاوند از 15 کشاورز نمونه این شهرستان تقدیر شد.

حمیدوند فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: شهرستان نهاوند ه لحاظ داشتن زمین‌های مناسب و آب‌وهوای مساعد زمینه مناسبی را برای فعالیت در عرصه کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: تولیدات زراعی و باغی شهرستان نهاوند علاوه بر مصرف در داخل استان به سایر نقاط کشور هم صادر می‌شود که نشان‌دهنده مرغوب بودن تولیدات کشاورزی این شهرستان است.

فرماندار نهاوند افزود: درزمینهٔ تولید بعضی از محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه برتر هستیم و در تولید چندین محصول دیگر در استان همدان و منطقه سرآمد هستیم که نشان می‌دهد این بخش پتانسیل‌های فراوانی برای کار دارد.

وی بیان داشت: برای صرفه‌جویی در مصرف آب نیز به کشاورزان توصیه می‌شود که به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار روی بیاورند چون دولت در این زمینه‌های حمایت‌های خوبی از کشاورزان دارد.

در ادامه این مراسم باقری رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال جاری 15 کشاورز نمونه در سطح شهرستان نهاوند داشتیم که در زمینه‌های تولید محصول، اقدامات آبی و خاکی و فعالیت‌های کشاورزی حائز رتبه‌های مختلفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 5 نفر به‌عنوان نمونه استانی انتخاب‌شده‌اند و یک نفر نیز به‌عنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: هم‌اکنون بیش از 35 درصد اراضی کشاورزی نهاوند به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده‌اند که چیزی معادل 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز با توجه به حمایت‌های دولت برای انجام 1500 هکتار که به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شوند پرونده متقاضی داریم و به‌محض اینکه اعتبارات دولتی تخصیص داده شود این کار را آغاز می‌کنیم.

 

601793

601795

601788

601789

601792

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما