تازه های سایت

کد مطلب: 25161
18. دى 1394 - 10:52
رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند گفت: هنوز اعتباری به اداره آبفار شهرستان نهاوند برای بهداشت آب روستایی تخصیص داده نشده است.

به گزارش سایت گرو، آیت شیراوند با بیان اینکه کمبود اعتبارات مشکل اساسی اداره آبفار شهرستان نهاوند است، اظهار کرد: این مسئله باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای اداره آبفار شهرستان نهاوند شده است به طوری که این نهاد به مدت یک سال است توانایی پرداخت بدهی پیمانکاران را ندارد در صورتی که این اداره به کار روزمره این پیمانکاران نیاز دارد.

وی در ادامه به بحث بهداشت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع آب آشامیدنی در روستاها باید توجه جدی به بحث بهداشت آب صورت گیرد که در این زمینه نیز اعتباری به اداره آبفار شهرستان نهاوند تخصیص داده نشده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند بیان کرد: در صورتی که اعتباری نیز تخصیص یابد، به ناچار شاید مطالبات پیمانکاران و پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد.

وی به دیگر مشکلات این نهاد اشاره کرد و گفت: وجود انشعابات غیر مجاز باعث شده اداره آبفار شهرستان نهاوند بیشترین توان خود را صرف حذف انشعابات غیر مجاز و کنترل مصرف آب کند.

شیراوند در ادامه کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را به عنوان یکی از مشکلات اساسی در شهرستان نهاوند مطرح کرد و گفت: برای مقابله با مشکل کاهش سطح آب‌های زیر زمینی مسئولان باید کشاورزان را به کشت‌های جایگزین و کم‌آب‌بر ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی بیشتر توسط بخش خزل به خاطر کشت‌های جالیزی و غیر استراتژیک صورت می‌گیرد .

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند به پروژه آبرسانی روستای شهرک اشاره کرد و افزود: روستای شهرک شهرستان نهاوند قریب به 900 خانوار دارد که برای احداث مخزن 250 متر مکعبی این روستا اعتباری تخصیص داده شده و هم اکنون نیز این پروژه در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این پروژه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره آبفار شهرستان نهاوند، استانداردسازی انشعابات و مدیریت مصرف است.

شیراوند با بیان اینکه مدیریت مصرف را در اکثر روستاها اعمال کردیم و در سال آینده نیز در دستور کار قرار خواهیم داد، افزود: با این اقدام از پرت آب و مصارف غیر ضرور جلوگیری می‌شود./خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما