تازه های سایت

کد مطلب: 24978
24. آذر 1394 - 7:29
اشتباه پزشکی در بیمارستان علیمرادیان نهاوند خانم 33 ساله ای را برای دومین بار راهی اتاق عمل کرد.

به گزارش سایت گرو، بعد از حادثه بیمارستان شهرستان خمینی‌شهر که باعث تأسف جامعه پزشکی و شخص وزیر بهداشت شد انتظار می‌رود که جامعه پزشکی نسبت به مسئولیت بسیار مهم و خطیر حفظ و بهبود سلامت مردم بیشتر اهمیت دهد.

در جامعه پزشکی کشور افراد بسیار محترم و کاردان و باوجدان کاری وجود دارند که از همه تلاش خود برای نجات جان بیماران استفاده می‌کنند ولی دراین‌بین افرادی هم هستند که به‌سلامت مردم و انجام وظایف خود توجهی نمی‌کنند که قطعاً حساب پزشکان باوجدان کاری از این افراد جدا است.

در بیمارستان علیمرادیان نهاوند در اقدامی جالب یکی از خانم دکترهای متخصص در حین عمل جراحی دو عدد گاز استریل را در شکم یک خانم بیمار به نام "و.ج" جا می‌گذارد و با این عمل خود باعث بروز مشکلاتی برای بیمار می‌شود.

ماجرا از این قرار است که این خانم درآبان ماه امسال برای انجام یک عمل سرپایی به بیمارستان مراجعه کرده است و خانم دکتر .ر. متخصص زنان وی را به‌صورت سرپایی عمل می کند و بیمارهم از بیمارستان مرخص می شود.

بعد از گذشت چند روز از عمل جراحی خانم بیمار از ناحیه‌ای که عمل شده احساس درد شدید دارد که با مراجعه به پزشک، به وی اعلام کردند که باید سونوگرافی شود تا نتیجه را اعلام کنند.

این خانواده بعدازاینکه جواب سونوگرافی را خدمت دکتر بردند؛ بدون اشاره به اینکه در شکم این خانم دو عدد گاز استریل جا مانده است؛ به آنها گفته می شود که محل عمل عفونت کرده و باید دوباره جراحی شود.

خانواده بیمارهم که از ماجرا باخبرنبوده اند اجازه میدهند که وی را در چند روز گذشته دوباره عمل کنند و بعدازاین عمل بود که آنها از طریقی متوجه می شوند که این عمل به خاطر خارج کردن گاز استریل‌ها بوده است.

وقتی دکترها متوجه اشتباه خود شدند اصلاً به خانواده بیمار نگفتند که در داخل شکم بیمارشان گازاستریل وجود دارد و این موضوع را پنهان کردند؛ و آنها بعد ازعمل متوجه این اشتباه پزشکی می شوند.

خانواده این بیمار اعلام کردند: حتماً از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد و به مراجع قانونی شکایت خواهیم کرد تا دیگر شاهد این‌طور اتفاقاتی نباشیم.

برادر این خانم نیز با تأیید این خبر گفت: از حق خودمان کوتاه نمی‌آییم و مسئله را از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم و در این راه هم اصلاً منفعت مالی نداریم.

خانواده این بیمار اعلام کردند: خدا شاهد است که فقط به این دلیل پیگیر موضوع هستیم تا برای کسان دیگری مشکلی پیش نیاید و این سهل‌انگاری‌ها ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

پیش آمدن این گونه موارد غیر ممکن نیست .نباید ارزش کار نیروهای زحمتکش پزشکی رازیر سوال ببریم

دیدگاه شما