تازه های سایت

کد مطلب: 24971
23. آذر 1394 - 9:32
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند:
وقف بیش از یک میلیارد ریال موقوفه به نیت ازدواج آسان در نهاوند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از وقف یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال موقوفه به نیت ازدواج آسان در نهاوند خبر داد.

به گزارش سایت گرو،احمدرضا خزایی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ موقوفه در این شهرستان وقف‌شده و ارزش ریالی آن بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بوده است.

وی گفت: از این مقدار که به‌صورت املاک و اراضی کشاورزی است بیش از یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال به نیت ازدواج آسان برای جوانان دارای شرایط نهاوند در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه موقوفاتی که خیران در سراسر  کشور با نیات خداپسندانه خود در اختیار ادارات اوقاف قرار می‌دهند درزمینه های فرهنگی، اجتماعی و با توجه به نیت شخص اهداکننده مصرف می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین موقوفات استان همدان سهم شهرستان نهاوند بوده است.

خزایی گفت: این موقوفات شامل ۱۸ ملک، زمین کشاورزی و دیم می‌شود و ارزش ریالی آن‌ها بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

خزایی با اشاره به اینکه این مبلغ برای انجام امور خیریه شهرستان اهداشده است، گفت: مبلغ یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال موقوفه به نیت ازدواج آسان برای جوانان دارای شرایط در نهاوند مصرف خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص تاکنون در دو مرحله از ابتدای سال جاری ۴۰ زوج از محل نیات خیران نهاوند به زندگی مشترک با یکدیگر پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای هفته وقف زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در روستای دهفول به‌منظور ساخت آشپزخانه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا اهدا شد، افزود: در راستای اعتلای فرهنگ و ارزش قرآنی نیز موقوفاتی در شهرستان وجود دارد که می‌توان به موقوفه ۲هکتاری غلامرضا بحیرایی در اراضی دیم روستای کوهانی که اخیراً اهداشده اشاره کرد.

وی بابیان اینکه انسان‌ها با عمل وقف خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌کنند که پس از مرگ نیز اثر آن همواره باقی است، وقف را صدقه جاریه دانست و افزود: با انجام کارهای خیر ازجمله ساخت مساجد، بیمارستان، کمک به زوجین در آستانه ازدواج و دیگر امور می‌توان پاداش دنیوی و اخروی را نصیب خود کرد./مهر

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما