تازه های سایت

کد مطلب: 24924
17. آذر 1394 - 10:42
فرماندار نهاوند گفت: محل رفت‌وآمد معلولان به دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با وضعیت آن‌ها باشد بنابراین دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات تجهیز و نگهداری می‌توانند ادارات خود را مناسب‌سازی کنند.

به گزارش سایت گرو، کریم حمیدوند در همایش ویژه معلولان نهاوند که به مناسبت هفته معلول برگزار شد؛ گفت: همگی باید تلاش کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات قشرعزیز معلولان را مرتفع کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی اظهار کرد: در اسلام تمام خدمات اجتماعی ارزشمند است اما در بین آن‌ها برخی دارای اجر ویژه هستند که خدمت‌رسانی به معلولان و نیازمندان ازجمله آن‌هاست و به خاطر سختی آن از اجر بیشتری هم برخوردار است.

فرماندار نهاوند افزود: همان‌طور که معلولان عزیز اعلام کردند اشتغال، فرهنگ‌سازی و مناسب‌سازی ازجمله خواسته‌های این عزیزان است که حتماً موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: برای تردد معلولان همه اداره‌ها و سازمان‌ها موظف شدند با ایجاد ورودی‌هایی زمینه تردد آسان را برای این قشر از جامعه فراهم کنند و هرچه زودتر باید این کار را انجام دهند.

حمیدوند گفت: دستگاه‌های اجرایی که برای مناسب‌سازی اقدامی نکرده‌اند باید سریع‌تر این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات این عزیزان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از اعتبارات تجهیز و نگهداری ادارات خود برای مناسب‌سازی محل رفت‌وآمد معلولان عزیز استفاده کنند.

فرماندار نهاوند افزود: مناسب‌سازی اماکن باید طوری باشد که افراد معلول قادر باشند بدون مشکل در اماکن عمومی، محیط شهری، معابر، ادارات و نهادها حرکت کنند و مشکلی نداشته باشند.

 وی بیان داشت: قشر معلولان جامعه تلاش می‌کنند تا با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند باورهای غلطی را که در مورد آن‌ها وجود دارد کنار بزنند و ما نیز در این راستا باید کمک یار و همراه آن‌ها باشیم.

حمیدوند گفت: باید تلاش کرد تا با فرهنگ‌سازی دید جامعه به قشر معلولان عوض شود و از ظرفیت و توانمندی‌های معلولان به‌صورت بهینه استفاده شود.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از معلولان و خانواده‌های آن‌ها و خیرانی که به جامعه معلولان خدمت می‌کنند قدردانی شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما