تازه های سایت

کد مطلب: 24893
14. آذر 1394 - 20:21
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: با آماده‌باش و حضور به موقع اعضاء ستاد بحران و همکاری مردم سیلاب و آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید روزهای گذشته در شهرستان نهاوند برطرف شد.

به گزارش سایت گرو به نقل از ایسنا، کریم حمیدوند اظهار کرد: مناطق مختلف شهر نهاوند و بخش‌های گیان، زرین‌دشت و خزل و روستاهای ورازانه، اسدآباد، رزینی، فارسبان، چناری و توانه از توابع این بخش‌ها که به علت بارندگی شدید دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند، با حضور به موقع نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی راه‌وشهرسازی و شهرداری‌ها، در کمترین زمان ممکن برطرف شد.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان نهاوند هم در میدان کوثر مقابل ساختمان دادگستری جدید شهرستان سیلاب و آبگرفتگی رخ داده بود که با حضور به موقع ستاد بحران و عوامل شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان برطرف شد.

حمیدوند تصریح کرد: در این سیلاب و آبگرفتگی‌های بوجود آمده، خوشبختانه تلفات جانی بوجود نیامد اما به دنبال طغیان یک سد آبی خاکی کوچک در روستای زرامین سفلی به علت احداث قبرستان و زمین فوتبال بر اثر بارندگی‌های گذشته آب در پشت این سد خاکی جمع شده و اقداماتی صورت نگرفته بود با این تفکر که آب جذب زمین می‌شود اما متاسفانه به علت بارندگی‌های روز چهارشنبه این آب زیاد شده و باعث طغیان این سد خاکی کوچک شده بوده و چند منزل مسکونی هم دچار خسارت شدند.

وی در ادامه گفت: بنا بر گزارشات نهر شهر گیان هم به علت اینکه کشاورزان مزارع خود را برای کشت آماده کرده بودند و نخاله‌ها و خاک‌هایی که به داخل کانال ریخته شده بود، از داخل کانال به سمت شهر گیان ریزش کرده بود که با کمک شهرداری و امکاناتی که داشتند خاکریزی صورت گرفت و به سمت بیرون شهر هدایت شد که متاسفانه در این منطقه هم، به بعضی از منازل مسکونی خسارت وارد شد و خیابان و معابر این دو منطقه دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند که با کمک نیروهای شهرداری و ادوات و امکانات شهرداری این مشکلات هم برطرف شد.

وی افزود: در دو روستای گیل‌آباد و لیلان نیز سیلاب و آبگرفتگی باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم این مناطق شده بود که با حضور به موقع ستاد بحران و دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات این دو روستا نیز برطرف شد.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: بیشترین خسارت جدی به بخش عمده‌ای از مزارع کشاورزی شهرستان وارد آمد که با توجه به اینکه این مزارع بیمه هم نیستند کشاورزان باید هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه زمین‌های مزروعی و محصولات خود اقدام کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: با توجه به اینکه منطقه دوخواهران در بافت فرسوده شهرستان قرار دارد اما تاکنون گزارش خاصی در این منطقه اعلام نشده وخسارتی هم نداشته است.

وی افزود: تمام مناطقی که خسارت دیده شده است درست شده‌اند و برای بارندگی‌های دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به خسارت‌های اخیر به مزارع، کشت و ... مستندات آنها به ستاد بحران استان فرستاده شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما