تازه های سایت

کد مطلب: 24891
14. آذر 1394 - 10:21
جانشین دبیر ستاد احیا امربه‌معروف استان همدان گفت: در 936 آموزشگاه استان همدان در مناطق 19 گانه، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

به گزارش سایت گرو، محمدجواد بیات در ستاد احیا امربه‌معروف شهرستان نهاوند در محل سپاه این شهرستان گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از دستورات دینی ما بسیار مهم است و باعث ایجاد انضباط اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و دعوت به‌خوبی و نیکی‌ها از فلسفه‌های تشکیل ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر است.

جانشین دبیر ستاد احیا امربه‌معروف استان همدان افزود: همه مردم و مسئولان باید در قبال این وظیفه دینی خود را مسئول بدانند چون وقتی منکری در جامعه دیده شود همه باید تذکر دهند تا این منکر در جامعه از بین برود.

وی عنوان کرد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی یکی دیگر از فلسفه‌های تشکیل این ستاد است و همه باید در این راه اهتمام داشته باشند.

بیات گفت: باهدف نهادینه کردن فرهنگ امربه‌معروف در بین دانش آموزان طرح یادآوران معروف را در مدارس استان همدان اجرا کردیم تا نوجوانان جامعه با این فرهنگ آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در این طرح از بین دانش آموزان افرادی انتخاب می‌شوند و وظیفه تذکر لسانی را در مدارس انجام می‌دهند که باید از این طرح خوب پشتیبانی شود و جدی گرفته شود.

جانشین دبیر ستاد احیا امربه‌معروف استان همدان افزود: تاکنون در 936 آموزشگاه استان همدان در مناطق 19 گانه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر ایجادشده است.

وی عنوان کرد: همچنین 126 شورای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز در دستگاه‌ها و نهادهای استان همدان تشکیل‌شده است که در هر دستگاه عالی‌ترین مقام اجرایی به‌عنوان رئیس این شورا فعالیت می‌کند.

بیات اظهار داشت: با تشکیل این شوراها در نهادها و صنف‌های مختلف سعی کرده‌ایم که در هر قشری متناسب با افراد مشغول در آن صنف شوراهای امربه‌معروف را تشکیل دهیم.

وی در ادامه گفت: دستورالعمل جدید ستادهای امربه‌معروف در ابتدای امسال توسط هیئت دولت تصویب شد و این دستورالعمل به‌زودی در 24 ماده توسط وزارت کشور به استانداری و فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

جانشین دبیر ستاد احیا امربه‌معروف استان همدان در پایان بیان کرد: بر اساس این قانون استانداران در سراسر کشور به‌عنوان قائم‌مقام ستاد احیا انتخاب‌شده‌اند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما