تازه های سایت

کد مطلب: 24860
9. آذر 1394 - 10:04
با نیت پخش کردن بین زائران حرم امام حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام به وزن 30 تن در شهرستان نهاوند پخته شد.

به گزارش سایت گرو، با توجه به نزدیک شدن به‌روز اربعین حسینی هرکس سعی می‌کند تا کمکی هرچند ناچیز به زائران حرم امام حسین (ع) ارائه کند و در ثواب زیارت اربعین سهمی داشته باشد.

مردم شهرستان نهاوند که از دیرباز ارادت خود را به اهل‌بیت نشان داده‌اند امسال نیز با توجه به‌قرار گرفتن در مسیر زائران کربلا همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به زوار به کار بسته‌اند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی در مسیر عبور زائران به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

علاوه بر برپایی موکب‌های پذیرایی با کمک تولیت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شهرستان نهاوند، امسال در اقدامی شاخص بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام به وزن 30 تن در شهرستان نهاوند پخته‌شده است تا بین زائران تقسیم شود.

 

517710

 

حجت‌الاسلام گودرز سیفی تولیت استان مقدس امامزاده محمد (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این مورد می‌گوید: ما هرچه داریم از امام حسین (ع) و اهل‌بیت پیامبر است و درراه آن‌ها هر کاری انجام دهیم بازهم کم است و امیدواریم از ما قبول بشود.

وی اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های که انجام شد و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای پنجمین سال متوالی در آستانه ایام اربعین حسینی با کمک جمعی از خواهران و برادران مومن نهاوند به پخت سمنوی نذری اقدام کردیم.

سیفی افزود: امسال بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام باهدف و نیت تقسیم بین زائران کربلا و نجف در مسیر پیاده‌روی اربعین در شهرستان نهاوند پخته‌شده است و بعد از بسته‌بندی بین زائران تقسیم می‌شود.

 

517714

 

وی گفت: وزن این سمنوی نذری 30 تن است و پس از بسته‌بندی به مرز مهران منتقل می‌شود و قسمتی از آن در مرز و قسمت بیشتر آن به کشور عراق منتقل می‌شود تا بین زائران تقسیم شود.

تولیت استان مقدس امامزاده محمد (ع) عنوان کرد: مراسم سمنوپزان بانام حضرت رقیه (س) برای پنجمین سال است که در شهرستان نهاوند انجام می‌شود و در تدارک این نذری بزرگ حدود 600 نفر فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در کنار پخت سمنوی نذری آیین ختم 313 میلیون صلوات نیز با نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) انجام می‌شود و چندین پایگاه در سطح شهر نهاوند وظیفه ثبت‌نام برای سهیم بودن در این کار معنوی و فرهنگی را بر عهده‌دارند.

 

517723

 

سیفی بیان کرد: با توجه به وزن این سمنو که 30 تن است پیش‌بینی‌شده است که این نذری بین بیش از 300 هزار نفر از زائران تقسیم شود که کار بسیار شایسته و خدمتی به زائران حرم امام حسین (ع) است.

تولیت استان مقدس امامزاده محمد (ع) گفت: علاوه بر پخت سمنوی نذری بیش از 3 تن حلوای نذری نیز در روزهای گذشته تهیه شد که بین زائران تقسیم شد که همه هزینه‌های آن توسط مردم تأمین‌شده بود.

وی عنوان کرد: پخت سمنو در 6 منطقه شهرستان نهاوند انجام شد و برای آماده‌سازی آن از چند تن گندم مرغوب و آرد استفاده شد و برای تهیه آن نفرات بسیاری زحمت کشیدند.

 

517719

 

خانم گرایی یکی از خانم‌هایی است که در پخت این سمنوی نذری فعالیت می‌کند و در گفت‌وگو با ما می‌گوید: همه‌کسانی که سمنو پخته‌اند می‌دانند که چه‌کار پرزحمت و زمان بری است ولی همه خانم‌هایی که در این کار فعالیت می‌کنند به عشق امام حسین و با نیت خدمت به زائران کربلا همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت 48 ساعت است که خیلی از این خانم‌ها استراحت نکرده‌اند و مدام در حال هم زدن این نذری هستند چون اگر آن را هم نزنیم ته می‌گیرد.

گرایی گفت: امیدوارم خداوند این تلاش را از همه ما قبول کند چون همه با نیت خالصانه در پخت بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام مشارکت داشتند و امیدوارم خداوند حاجت همه آن‌ها را برآورده کند.

 

517718

 

خانم دیگری درحالی‌که در کنار دیگ پخت سمنو ایستاده و در حال هم زدن سمنو بود؛ گفت: این کار را با نیت فرج امام زمان (عج) شفای همه بیماران و سلامتی رهبر انقلاب انجام می‌دهم و خیلی خوشحالم که خداوند به ما عنایت کرد تا خدمت‌کننده در دستگاه امام حسین (ع) باشیم.

وی ادامه داد: این پنجمین سالی است که در پخت سمنوی نذری کمک می‌کنیم و تا زمانی که بتوانم در این راه کمک خواهم کرد.

خانم سلگی گفت: خوش به سعادت کسانی که در این ایام به زیارت حرم امام حسین (ع) مشرف می‌شوند امیدوارم برای ما هم دعا کنند و زمانی که این نذری به دستشان رسید ما را نیز دعا کنند.

 

517722

517724

517720

517715

517709

تصاویر و گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

کمک همه مردم ایران برای رهایی جوان نهاوندی لطفا این خبر رامنتشر کنید http://www.hemmat110.com/1394/09/%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF/

دیدگاه شما