تازه های سایت

کد مطلب: 24805
5. آذر 1394 - 8:01
استاندار همدان گفت: با توجه به توافقی که با شرکت دخانیات شده است شهرداری نهاوند باید تا 2 ماه آینده پول تملک ساختمان شرکت دخانیات ایران را جهت احداث میدان مرکزی نهاوند پرداخت کند.

به گزارش سایت گرو، محمدناصر نیکبخت در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند که با حضور سنایی سفیر ایران در روسیه برگزار شد گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند از داشتن یک میدان مرکزی در شأن مردم نهاوند محروم بود تصمیم بر آن گرفته شد که ساختمان شرکت دخانیات در این شهرستان خریداری شود و در اختیار شهرداری نهاوند قرار گیرد تا به میدان مرکزی نهاوند بدیل شود.

وی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های فراوانی که توسط استانداری و مسئولان شهرستان نهاوند انجام شد این زمین از شرکت دخانیات خریداری شد ولی متأسفانه من دیروز شنیدم که شهرداری نهاوند هنوز پول این ساختمان را پرداخت نکرده است.

استاندار همدان افزود: چرا این‌طور می‌شود و پروژه‌ای که قرار بود طرح آن تهیه شود و کار را شروع کرد، ولی هنوز پولش پرداخت‌نشده است.

وی اظهار کرد: طی تماسی که با مدیرعامل شرکت دخانیات گرفتم به وی قول دادم که شهرداری نهاوند ظرف مدت 2 ماه طلب این شرکت را پرداخت کند و ما نیز این طرح را کلنگ زنی کنیم تا کارعملیاتی آن شروع شود.

نیکبخت گفت: به مدیرعامل دخانیات گفته‌ام که تا زمان واریز پول کار اساسی در این مکان انجام نمی‌شود و وی نیز در پاسخ گفت باید یک نامه به شرکت دخانیات بزنید تا دستور آن گرفته شد.

وی بیان داشت: شورای شهر و شهرداری نهاوند باید تلاش کنند به‌جای دو ماه تا یک ماه آینده پول شرکت دخانیات را پرداخت کنند. مبلغی که حدود 2 میلیارد تومان است.

استاندار همدان افزود: به خاطر مردم نهاوند مبلغ 500 میلیون تومان از طرف استانداری به اجرای احداث میدان مرکزی نهاوند اختصاص می‌دهیم که نصف آن را امسال و نصفش را سال آینده پرداخت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان همدان مبلغ 34 میلیارد و 700 میلیون تومان به‌صورت مستقیم به شهرستان نهاوند اختصاص یافت.

نیکبخت گفت: این مبلغ در پروژه‌هایی مانند بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند، تکمیل شبکه فاضلاب شهری، آبیاری تحت‌فشار و تعریض و ساماندهی جاده‌های نهاوند هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تکمیل بیمارستان نهاوند مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است که 12 میلیارد تومان آن برای امسال و 8 میلیارد تومان برای سال آینده است و با این اعتبار بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار همدان بابیان اینکه چهار مصوبه از مصوبات جلسات گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند بدون اقدام رهاشده است؛  اظهار کرد: حل آن‌ها مستلزم ورود فرماندار به مسئله و حل‌وفصل موانع احتمالی موجود است.

وی ادامه داد: ناتمام ماندن تعریض و ساماندهی ورودی شهر نهاوند از سمت آورزمان، تکمیل نشدن فازهای دوم و سوم ورزشگاه چندمنظوره بانوان، تأمین نشدن اعتبار تعریض خیابان دوخواهران که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تفکیک نشدن سند ۱۱ هکتار از شهرک صنعتی نهاوند ازجمله این موارد است.

نیکبخت در ارتباط با دو مورد از طرح‌های بالا که مربوط به راه و شهرسازی است به‌صورت تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی استان تماس گرفت و وی نیز متعهد شد که تا هفته آینده ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات شهرداری نهاوند را در مورد تعریض خیابان دوخواهران نهاوند پرداخت کند.

وی در مورد تکمیل نشدن فازهای بعدی مجتمع ورزشی بانوان نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه  تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی است برای  تکمیل و بهره‌برداری فاز دوم و سوم که شامل استخر و زمین چمن است باید مکاتبات و پیگیری‌های لازم با تهران انجام شود

استاندار همدان در مورد حل مشکل شهرک صنعتی نهاوند نیز عنوان کرد: شهرک صنعتی نهاوند ۵۲ هکتار مساحت دارد که ۴۱ هکتار از آن تفکیک‌شده و داری سند ثبت‌شده است.

وی افزود: ۱۱ هکتار از این اراضی با توجه به اینکه در محدوده روستای کفراش قرار دارد تاکنون تعیین حدود و تفکیک نشده است که برای حل این مشکل اداره ثبت‌اسناد باید هر چه سریع‌تر اقدام کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

بابا این دخانیات چی از جون نهاوند میخواد تازه از شرش خلاص شدیم.به جای کمک برای سلامت مردم وساخت میدان مرکزی،طلب دو میلیارد میکنه،؟؟بیاید ساختمانتون بسازید و مردمو بهتر به سمت اعتیاد بکشونید.با این سیاست ....

دیدگاه شما