تازه های سایت

کد مطلب: 24739
25. آبان 1394 - 10:56
پس از تصویب برجام توسط شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این طرح و حفظ منافع ملی، 9 شرط را طی نامه‌ای به رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای برجام ابلاغ کردند.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از تصویب برجام توسط شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی این طرح و حفظ منافع ملی، 9 شرط را طی نامه‌ای به رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای برجام ابلاغ کردند.

در شرط پنجم از شروط 9گانه رهبری آمده است: ‌معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.

قرارداد مطمئن، تضمین کافی و معامله به تدریج و در دفعات متعدد، سه شرط رهبر معظم انقلاب برای معامله اورانیوم غنی شده و کیک زرد است.

اما شب گذشته عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای که با بخش خبر صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد درباره اسناد تبادل سوخت نیز گفت: مقدمات لازم را سازمان انرژی اتمی انجام داده و قراردادهای لازم با طرف خارجی بسته شده است. هم قرارداد خرید کیک زرد و هم قرارداد فروش اورانیوم غنی شده هر دو آماده است و مقدمات آن انجام شده، نحوه حمل و نقل و نحوه حل و فصل مسائل مالی همه اینها مشخص شده است.

سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که این قراردادها با چه تضمینی آماده شده است و قرار است معاملات به چه صورت و در چه تعداد دفعاتی انجام شود؟

این‌ها پرسش‌هایی است که لازم است مسئولان وزارت امور خارجه، پاسخ‌هایی مناسب برای آن‌ها داشته باشند و پیش از انجام معامله خرید کیک زد و فروش اورانیوم غنی شده، جزئیات آن را برای مردم تشریح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما