تازه های سایت

کد مطلب: 24668
17. آبان 1394 - 16:34
رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نهاوند گفت: در حال حاضر 154 شرکت تعاونی فعال و در دست اجرا در زمینه های خدماتی، کشاورزی، صنعتی و تولیدی در نهاوند وجود دارد که 166 هزار نفر عضو آن می باشند.

به گزارش سایت گرو، جلال غیاثوند در نشست با خبرنگاران شهرستان نهاوند افزود: تعاونیها یکی از بخشهای مهم در حوزه اقتصاد کشور و مهمترین زمینه برای اجرای اصل 44 قاون اساسی است که زمینه های لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم می آورد لذا این اداره تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات این بخش به کار بسته است.

وی جایگاه شهرستان نهاوند در زمینه تعاونی ها را خیلی خوب عنوان نمود و اشاره کرد: تعدادی از تعاونی های تولیدی و خدماتی شهرستان نهاوند در سطح استان رتبه نخست فعالیت را دارند، که از آن جمله می توان به تعاونی فرش و قالی دستباف روستایی اشاره کرد که در سال 71 با یکصد میلیون ریال سرمایه اولیه و تعداد 300 نفر عضو کار خود را آغاز نمود و در حال حاضر بیش از سه هزار نفر عضو دارد .

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نهاوند تعاونی قالی و فرش نهاوند را به عنوان بزرگترین تعاونی استان اعلام نمود و گفت: شرکت تعاونی قالی و فرش نهاوند یکی از بزرگترین تعاونیهای تولیدی استان است که سالانه پنج هزار و 500 متر مربع فرش تولید می کند که البته طی سالهای گذشته به علت رکود حاکم بر بازار و گسترش کارخانجات ماشینی فعالیتهای این صنعت نیزتا حدودی در مقایسه با گذشته کمتر شده است .

وی تعاونی دامداران را از دیگر تعاونیهای مهم استان ذکر کرد و افزود: از دیگر تعاونی مهم نهاوند که در سطح استان مطرح می باشد تعاونی دامداران است که با بیش از 6 هزار عضو و 50 هزار راس دام سبک و سنگین بزرگترین تعاونی دامداری استان همدان است و 22درصدجمعیت دامی استان را در خود جای داده است.

غیاثوند تصریح کرد: در این تعاونی روزانه 20 تن شیر خام توسط 50 دستگاه نیسان وانت از دامداران روستاها و شهر جمع آوری و به کارخانجات و ایستگاه های جمع آوری شیر شهرستان واستان تحویل می شود.

وی گسترش تعاونیها را نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: به منظور گسترش هر چه بیشتر تعاونیها لازم است که فرهنگ کار جمعی و تعاون برای مردم آموزش داده شود و اطلاع رسانی های درست صورت گیرد تا مردم با فواید آن بیش از گذشته آشنایی یابند .

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نهاوند مشاغل خانگی را از جمله مشاغل قابل گسترش از طریق تعاونیها ذکر کرد و افزود: مشاغل خانگی از جمله مشاغلی است که می توان با ایجاد تعاونی های پشتیبان آن را گسترش داد و فعالیتهای ماندگاری که باعث اشتغالزایی می شود را تشکیل داد.

وی شناسایی ظرفیت مشاغل خانگی و روستایی را از جمله برنامه های این اداره برای رونق اشتغال عنوان نمود و گفت: به منظور رونق اشتغال در مراکز روستایی ما ظرفیتهایی را در سطح برخی روستاها شناسایی کرده و حمایتهای لازم را از آنها به عمل آورده ایم که از جمله این تعاونیهای روستایی می توان به تشکیل تعاونی منبت کاران روستای دهفول اشاره نمود.

وی گفت: به منظور ترویج مشاغل خانگی امسال ما 44 مجوز صادر نموده ایم که این تعاونیها از سوی این اداره برای گرفتن تسهیلات اشتغال به بانکها و سایر ادارات مربوطه معرفی شده اند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما