تازه های سایت

کد مطلب: 24653
16. آبان 1394 - 10:58
نایب‌رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: به 150 واحد صنفی در شهرستان نهاوند که از نام‌های بیگانه و غیرمتعارف استفاده کرده اند تذکر داده‌ایم.

به گزارش سایت گرو، بهمن ساکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: بعضی از واحدهای صنفی در شهرستان نهاوند از نام‌های غیرمتعارف و بیگانه استفاده می‌کردند که بافرهنگ جامعه ما سازگار نبود و تصویری نازیبا را از واحدهای صنفی ارائه می‌کرد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی تصویب کرد که با همکاری اداره ارشاد اسلامی و اتاق اصناف نهاوند نسبت به نام‌گذاری واحدهای صنفی نظارت شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف نهاوند اظهار کرد: با برگزاری جلساتی با دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد نحوه نام‌گذاری واحدهای صنفی به این نتیجه رسیدیم که باید به آن‌ها تذکر دهیم که از اسامی متعارف که توسط اداره ارشاد احصا شده‌اند استفاده کنند.

وی گفت: در اولین مرحله به 150 واحد صنفی که از نام‌های غیرمتعارف استفاده کرده بودند تذکر داده شد که 122 واحد از این تعداد نام‌های غیرمتعارف واحدهای خود را تغییر دادند.

ساکی بیان کرد: 28 واحد صنفی نیز در حال پیگیری برای تغییر نام هستند و در این مور مشکل خاصی نداریم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه شهرستان نهاوند گفت: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی این است که جامعه را زیر نظر داشته باشد و اگر معضل و یا منکری را مشاهده نمود تذکر دهد.

 وی اظهار داشت: چهره جامعه باید از هر نظر متناسب با یک چهره اسلامی باشد و هر منکری که چهره جامعه و شهرستان را ازنظر اسلامی خدشه‌دار می‌کند باید مطرح شود.

امام‌جمعه نهاوند اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف این شورا بسترسازی فرهنگی شهرستان نهاوند است که بر این اساس برای معضلات و مشکلات فرهنگی شهرستان نهاوند پس از طرح و تصویب، راهکارهای مناسب توسط اعضا ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما