تازه های سایت

کد مطلب: 24639
14. آبان 1394 - 10:20
مراسم آغاز دومین دوره المپیادهای ورزشی دانش آموزی با روشن شدن مشعل المپیاد ورزشی توسط دانش آموزان در سالن ورزشی تختی این شهرستان آغاز شد.

 به گزارش سایت گرو، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم گفت: افزایش شور و نشاط در بین دانش آموزان، یادگیری بهتر ، ارتقا و حفظ سلامت آنان از اهداف مهم این المپیاد ورزشی است که خوشبختانه سال گذشته با استقبال زیاد دانش آموزان استان همراه گردید.
وی شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان را از دیگر اهداف این المپیاد ذکر کرد و گفت: برگزاری این المپیاد در مدارس علاوه بر ایجاد رقابتهای مثبت و افزایش شور و نشاط باعث شده که استعدادهای ورزشی دانش آموزان کشف شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سلامتی و نشاط دانش آموزان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است که در المپیادهای ورزشی به خوبی به این هدف پرداخته شده و ما تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزاری این برنامه در مدارس به کار خواهیم بست.
وی افزود: در کنار برنامه های رسمی آموزش و پرورش در زمینه ورزش خانواده ها نیز باید فرزندان خود را به امر ورزش تشویق و ترغیب سازند و زمینه های این مهم را در حد توان برای آنها فراهم سازند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: ما در ورزش مدارس صرف به مساله قهرمانی توجه نداریم بلکه هدفمان این است که روحیه و منش پهلوانی را در آنان تقویت نمائیم که المپیادهای ورزشی می توانند در این زمینه تاثیرات لازم را داشته باشند .
در این مراسم رضا ساکی کارشناس تربیت بدنی مدارس آموزش و پرورش نهاوند گفت: سال گذشته شهرستان نهاوند در زمینه برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزان عملکرد خوبی داشت و در زمینه برگزاری آن عنوان برتر استان را بدست آورد .
وی افزود: در اولین دوره المپیاد ورزشی سال گذشته بیش از 16 هزار دانش آموز از دوره های مختلف تحصیلی در رشته های المپیادی شرکت نمودند.
ساکی گفت: به منظور تشویق بیشترین دانش آموزان سال گذشته لوح تقدیر به 500 نفر از دانش آموزان و عوامل اجرایی مدارس اهداء شد که پیش بینی میشود امسال نیز میزان استقبال همانند سال گذشته بالا باشد .
وی افزود: در رقابتهای ورزشی سال گذشته دانش آموزان نهاوند توانستند سه رتبه اول تا سومی کشوری در رشته های کشتی پهلوانی و تنیس روی میز کسب نمایند.
وی گفت: در سطح استان نیز دانش آموزان نهاوند موفق شدند که در رشته آمادگی جسمانی ، بسکتبال متوسطه ، فوتسال متوسطه ، تنیس روی میز ابتدایی ، کشتی متوسطه ، دو صحرانوردی ، پرتاب نیزه و هندبال متوسطه اول مقامهای اول تا سوم استان را بدست آورند.
در این مراسم که با شور و نشاط دانش آموزان همراه بود گروههای ورزشی دانش آموزی پس از اجرای رژه از مقابل جایگاه به اجرای حرکات نمایشی در رشته های طناب زنی، ژیمیناستیک و حرکات رزمی پرداختنه و در نهایت تیم اسکیت نمایشی مشعل المپیاد را بر افروخت و بازیهای المپیادهای ورزشی رسما در مدارس نهاوند آغاز شد./ایرنا

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما