تازه های سایت

کد مطلب: 24637
14. آبان 1394 - 10:10
فرماندار نهاوند گفت: پدافند غیر عامل از مباحث مهم در بحث امنیت ملی است که لازم است آگاهی عمومی نسبت به آن افزایش یافته و به مردم آموزشهای لازم داده شود تا آنان بتوانند با مشکلات و تهدیدات احتمالی مقابله نمایند .

به گزارش سایت گرو، کریم حمیدوند در جلسه کمیته پدافند غیر عامل در محل فرمانداری گفت: برای این منظور لازم است بحث افزایش دوره های آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی جامعه از برنامه های پدافند غیر عامل از جمله در بخش بیولوژیک و صیانت از منابع سلامت و بهداشت در اولویت قرار گیرد.
وی آینده نگری را لازمه وجود پدافند غیرعامل ذکر کرد و گفت: اگر ما نتوانیم در حوزه پدافند غیرعامل آینده نگری و تدبیر لازم را داشته باشیم حوادث ما را غافلگیر کرده و ما دچار انفعال خواهیم شد.
فرماندار نهاوند با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و لزوم آمادگی در برابر آن گفت: با توجه به اینکه وقوع سرما و یخبندان در زمستان آینده دور از انتظار نیست لذا لازم است که تمامی دستگاهها در این زمینه پیش بینی های لازم را نموده و مقدمات کار را برای مقابله با سرمای احتمالی فراهم سازند.
وی بحث امنیت ملی را از مباحث مرتبط با پدافند عامل عنوان کرد و افزود: امنیت ملی یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحث هر کشور است که مورد نظر مدیریت کلان آن کشور قرار دارد و بحث پدافند غیر عامل در این زمینه نقشی اثر گذار می باشد.
وی گفت: با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل لازم است مدیران دستگاههای اداری سهم مناسبی از امور ذیربط سازمان را به بحث پدافند غیر عامل و لزوم توجیه عوامل خود نمایند.
در این جلسه مدیر شبکه بهداشت نهاوند نیز گفت: مراکز بهداشتی و زیستی یکی از مهمترین مسائل در بحث پدافند غیر عامل به حساب می آیند که رسیدگی به بخشهای مختلف آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.
دکتر جلال الدین امیری با پرداختن به وضعیت مراکز درمانی شهرستان افزود: در حال حاضر برخی مراکز درمانی و یکی از بیمارستانهای ما قدیمی هستند و در زمینه ایمنی سازه ای لازم است که در آنها بهسازی و نوسازی انجام گیرد .
وی گفت: به منظور بالا بردن ظرفیت و تامین برق ، آب و سوخت مورد نیاز بیمارستان آیت الله علیمرادیان درصدد هستیم تا ژنراتور برق اضافه نموده تا در مواقع ضروری دچار بحران نشویم ضمن اینکه برای تامین مورد نیاز نیز تعمیرات اساسی روی سیستمهای آبرسانی شده و سیستمهای گرمایشی نیز گازسوز شده و ظرفیت سوخت مایع را هم بالا برده ایم .
مدیر شبکه بهداشت از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه تخصصی در نهاوند خبر داد و افزود: به منظور احداث در مانگاه تخصصی زمین مورد نیاز در جنب بیمارستان علیمرادیان تامین گردیده و پیمانکار آن نیز مشخص شده که پس از طی مراحل قانونی عملیات احداث آن بزودی آغاز می شود .
وی در خصوص ساخت و مرمت چند مرکز قدیمی درمانی در مراکز روستایی خبر داد و گفت: با توجه به قدیمی بودن درمانگاههای باباقاسم و گیان کار نوسازی این دو مرکز بزودی در دست اقداما قرار خواهد گرفت.
دکتر امیری در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات بیمارستان تاکید کرد و گفت: ما در حوزه تجهیزات بیمارستان دارای مشکلات عمیقی هستیم زیرا اغلب تجهیزات بیمارستانی ما به روز نشده اند و همین مساله نیاز به نوسازی تجیزات را ضروری تر از گذشته ساخته است .
وی افزود: به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز کمیته تجهیز تشکیل شده و مقداری زیادی نیز تجهیزات جدید وارد شده و برای خرید دیگر تجهیزات 10 میلیارد ریال نیز در حساب دانشگاه موجود می باشد که البته بیش از این مبلغ مورد نیاز می باشد .
در حال حاضر دو بیمارستان قدیمی در نهاوند وجود دارد و یک بیمارستان 160 تختخوابی در حال ساخت می باشد که تا دو سال آینده بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما