تازه های سایت

کد مطلب: 24597
10. آبان 1394 - 8:33
نمایشگاه تخصصی عکس استادان محمد پیرحیاتی و محمود پیرحیاتی با عنوان از نهاوند تا ماندال شنبه در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی نهاوند گشایش یافت.

به گزارش سایت گرو، در این نمایشگاه 28 اثر تابلو عکاسی در موضوعات فرهنگ شهری طبیعت و فرهنگ شهرستانهای نهاوند و ماندال نروژ به شکلی زیبا به نمایش در آمده است .
محمود پیرحیاتی در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری نمایشگاه را انتقال پیام صلح و همزیستی مسالمت آمیز در عین داشتن تفاوتها ذکر کرد.
وی گفت: این نمایشگاه در صدد است که در کنار تشابه بصری دو منطقه که در فاصله ای دور از هم قرار دارند تفاوتها را نیز نشان داده و اعلام نماید که می توان با داشتن تفاوتها در کنار یکدیگر صلح و دوستی نیز داشت .
وی افزود: هدف من و برادرم که در شهر ماندال نروژ سکونت دارند این است که تشابه بصری بناها و فضاها را که در دو شهر وجود دارد با ذوقی خاص در سه ساحت فرهنگ شهری ، طبیعت و آثار تاریخی و فرهنگی به تصویر کشیده و وجوه بارز تشابهات و تفاوتها را نشان دهیم.
وی افزود: از نکات قابل توجه این است که در این نمایشگاه می توان رد پای عکاس ایرانی ساکن نروژ را دید که وی با بکار گیری خود آگاهانه گلدانی حضور خود را در کنار شهروندان نهاوندی شهر پدری اش اعلام می نماید .
قابل ذکر است که استاد محمد پیرحیاتی عکاس ، شاعر و نویسنده متولد تهران است که پدر وی نهاوندی می باشد.
وی در شهر ماندال از شهرهای فرهنگی و ادبی نروژ ساکن می باشد و به فعالیتهای هنری مشغول بوده و نگارخانه ای با عنوان مونس در این شهر دارد که آثار هنری اش را در آن به نمایش می کذارد .تا کنون از این استاد چندین نمایشگاه با عناوین هنر نقاشی ، هنر عکاسی ، هنر بین راهی و هنر چیدمان در کشور نروژه به نمایش در آمده است .
این نمایشگاه آثار عکاسی دو برادر را در شهر نهاوند و ماندال نروژ به نمایش در آورده و وجه تشابهات بصری و تفاوتها آنها را نشان داده است.
این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز در دو نوبت صبح و عصر آماده بازدید علاقمندن می باشد .

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

زنده باد کسانی که اصالت نهاوندی دارند و همچنین اصالت نهاوندی خود را در هر کجا باشند،حفظ می کنند.می خواد تهران باشه، نروژ،آلمان،روسیه،ایتالیا و آمریکاکه بیشترین کشورهایی که نهاوندیها اونجا اند.ویا هر جایی دیگه.....

دیدگاه شما