تازه های سایت

کد مطلب: 24572
8. آبان 1394 - 10:53
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: بیشترین موقوفات امسال با 13 مورد وقف مربوط به شهرستان نهاوند بوده و2 وقف دیگر نیز در حال انجام است که وقف‌نامه آن نوشته شده است.

به گزارش سایت گرو، حجت‎الاسلام احمدرضا خزایی از وقف باغی به ارزش 200 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: یک باغ به مساحت 518 مترمربع از طرف واقف خیراندیش، سید کریم موسوی در نهاوند وقف شد.

وی گفت: واقف خیراندیش این باغ به ارزش ریالی 200 میلیون ریال را با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت در این شهرستان، وقف کرده است.

حجت‎الاسلام خزایی ادامه داد: وقف بر اساس نیازهای روز جامعه، یکی از اولویت‌های مد نظر این اداره در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف به منظور محرومیت‌زدایی در جامعه است.

وی با اشاره به اثرات وقف بر زندگی دنیوی و اخروی واقفان گفت: ساخت خوابگاه، ازدواج جوانان، تحصیل و اشتغال جوانان نیاز امروز جامعه است که واقفان خیراندیش می‎توانند وقف‌های خود را در این موضوعات انجام دهند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه نهاوند، همچنین از وقف زمینی به ارزش 70 میلیون ریال در روستای چم کبود این شهرستان خبر داد.   

حجت الاسلام افزود: واقف خیر اندیش آقای همت علی خزایی زمینی به مساحت 360 متر مربع با نیت ساخت حسینیه در روستای چم کبود  این شهرستان وقف نمود.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی زمین مذکور 70 میلیون ریال است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود محل یک حسینیه برای سوگواری پر شور و شعور جوانان و روستائیان عزیز در این روستا احساس می شد ، واقف خیر اندیش با این نیت، زمین مذکور را وقف کرد.

حجت‎الاسلام خزایی خاطر نشان کرد: اگر اشخاصی خیر اندیشی که قصد وقف دارند در مرتبه اول نیازسنجی وقف در محل مذکور را در نظر داشته باشند؛ آن جامعه بسیاری از نیازهای خود در اغلب زمینه ها را مرتفع خواهد کرد.

رئیس اوقاف وامور خیریه نهاوند، همچنین از وقف شش دانگ یک دستگاه سواری استیشن شخصی کاروان جهت جابجایی اموات و بیماران در این شهرستان خبر داد.

حجت‎الاسلام خزایی افزود: واقف خیر اندیش آقای محمد علی کیانی یکدستگاه سواری ون استیشن کاروان به اربه ارارزش  160 میلیون ریال جهت جابجایی اموات ، بیماران غریب، در راه مانده و مستمند در  این شهرستان وقف نمود.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی خودرو  مذکور 160 میلیون ریال است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود یک آمبولانس جهت این اقدام خداپسندانه احساس می شد، این واقف خیر اندیش این وقف را انجام داد

حجت‎الاسلام خزایی، وقف زمینی به ارزش 7 میلیارد ریال در روستای کوهانی را از دیگر موقوفات جدید دانست و بیان کرد: 2 هکتار زمین توسط واقف خیراندیش غلامرضا بحیرایی در روستای کوهانی نهاوند وقف شده است.

وی گفت: این واقف زمین زراعی دیمی خود را با نیت ترویج فرهنگ قرآن و کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت نهاوند، در روستای کوهانی این شهرستان وقف کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما