تازه های سایت

کد مطلب: 24568
7. آبان 1394 - 9:08
در مراسم عزاداری ماه محرم در شهر برزول نهاوند در لابه‌لای جمعیت عزادار در هیئت مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی بانویی دیده می‌شد که عشق خاصی به اهل‌بیت داشت.

به گزارش سایت گرو، هنگام عزاداری ماه محرم در شهر برزول نهاوند در لابه‌لای جمعیت عزادار در هیئت مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی بانویی دیده می‌شد که نسبت به خاندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با اندوهی در دل و اشک‌هایی بر رخساره چروک‌خورده‌اش که حکایت از گذران روزگار جوانی است هم‌نوا با مردم در غم مظلومیت عترت پاک پیامبر اشک ماتم می‌ریخت و با اسپندهای دود کرده‌اش در داخل هیئت، سوگواران اباعبدالله را میهمان صفای سادگی‌اش می‌کند.

خانم اکرم فلکی در گفتگویی کوتاه با ما به صحبت نشست و از احساس پاکش در روزهای ماه محرم گفت: او به‌زعم خویش خدمت به دستگاه امام حسین (ع) را افتخار بزرگ بیان می‌کند که برای محبان خاندان پیامبر (ص) فراهم می‌شود.

او بر این باوراست که عشق امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و سایر شهدای کربلا در دل همه شیعیان به‌ویژه مردم مسلمان ایران وجود دارد و هرکس به‌اندازه توان خود سعی بر ادای دین به ایثار و ازخودگذشتگی سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم می‌نماید.

این بانوی برزولی از آرزوهایش می‌گوید از زیارت دوباره صحن حضرت ابوالفضل العباس (ع) و سیدالشهدا، او خود را برای حضور در پیاده‌روی اربعین آماده می‌کند و از لذت حضورش در پیاده‌روی سال گذشته در نجف و کربلا خاطره‌های زیبایی بیان می‌کند.

 

 

 از روزی گفت که در کربلا به‌صورت اتفاقی در تل زینبیه و میدان مشک با من برخورد کرده بود، او می‌گفت: بهترین سفر من سفر به کربلای معلا است که امیدوارم امسال نیز با یاری خداوند متعال به این سفر معنوی مشرف شوم.

وی در پایان از حسن توجه و حضور گرم همه مردم در مراسم‌های عزای سیدالشهدا قدردانی می‌کند و با این جمله که بشریت مدیون فاطمه زهرا (س) و سلاله پاک پیامبرند به کار خویش ادامه می‌دهد و برای استقبال از هیئت عزاداری رهسپار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما