تازه های سایت

کد مطلب: 24533
2. آبان 1394 - 18:20
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: آمار جمع‌آوری و ساماندهی معتادان در مراکز درمانی و ترک اعتیاد در نهاوند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سایت گرو، عبدالحسین مرادی در شورای مواد مخدر شهرستان نهاوند گفت: وزارت کشور در رأس کار عزم جدی در خصوص جمع‌آوری معتادان و همچنین ساماندهی این افراد پس از دوران سم‌زدایی را دارد و ما نیز در استانداری و فرمانداری‌ها این مهم را به اجرا درآورده‌ایم.

وی گفت: شهرستان نهاوند با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به‌صورت قاچاق، در خصوص جمع‌آوری بیماران و مقابله با توزیع‌کنندگان کلی و جزئی و کشفیات مواد مخدر اقداماتی داشته است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه نجات یک معتاد نجات یک جامعه است، گفت: امروز بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور نشأت‌گرفته از اعتیاد است و رفع این معضل کمک‌های همه‌جانبه مسئولان ادارات را می‌طلبد.

مرادی افزود: ایران اسلامی به‌عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان تلقی می‌شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۶ هزار شهید و جانباز تقدیم امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران کرده است.

مرادی اظهار کرد: متأسفانه سازمان‌های مردم‌نهاد تابه‌حال به‌صورت گسترده نتوانسته‌اند وارد عمل شوند ولی خیرین شهرستان نهاوند در سطح استان موفق بوده و نسبت به سایر شهرستان‌ها و استان نیز سرآمد هستند.

وی عنوان کرد: تمامی فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از شکسته شدن اقتدار انسانی و نیز ارتقاء سطح کرامت انسانی است.

مرادی بابیان اینکه در استان همدان افزون بر ۴۰۶ هزار دانشجو و دانش‌آموز تحصیل می‌کنند، گفت: متأسفانه گاهی در برخی بازرسی‌ها از کمپ‌های استانی و شهرستان‌ها، شاهد حضور دانشجویان و دانش آموزان  مبتلا هستیم که آموزش عالی و آموزش پرورش باید سعی بر به صفر رساندن این حداقل‌ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: در این راستا بودجه‌هایی مصوب و به دستگاه‌های اجرایی آموزش عالی و آموزش‌وپرورش داده می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز بزرگ‌ترین منکر مواد مخدر است و بزرگ‌ترین معروف مبارزه با مواد مخدر است، گفت: ۵۵ درصد از طلاق‌ها، ۲۵ تا ۳۰ درصد از قتل‌ها، کودک‌آزاری‌ها و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل وجود مواد مخدر و اعتیاد است.

 وی گفت: دومین کمپ ترک اعتیاد بانوان استان همدان در شهرستان نهاوند در حال فعالیت است ولی آنچه از آن رنج می‌بریم عدم وجود یک مکان برای ساماندهی این بانوان بعد از بهبودی است.

مرادی اظهار کرد: بنا به پیشنهاد بهزیستی شهرستان نهاوند وجود مکانی با عنوان آسایشگاه‌های در حال گذار گامی مؤثر و مفید برای ساماندهی این افراد است که نیاز به پیگیری‌های قانونی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما