تازه های سایت

کد مطلب: 24501
29. مهر 1394 - 8:22
اوایل امسال در یکی از رسانه‌های استان گزارشی در خصوص راه‌اندازی کارگاه قالیبافی هوشمند در استان همدان منتشر شد.

به گزارش سایت گرو به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است: استان همدان به پایلوت کارگاه قالیبافی هوشمند ایران تبدیل می‌شود و نخستین جرقه این کار از شهرستان نهاوند زده شده است.

در این راستا ایسنا بر آن شد از روند و نحوه اجرای این طرح مطلع شود بنابراین با رئیس اداره فرش استان همدان به گفت‌وگو پرداخت که این مقام مسئول از اساس، وجود کارگاه قالیبافی هوشمند را تکذیب کرد.

"احمدعلی بابایی" اظهار کرد: چندی پیش دستگاهی توسط یکی از بافنده‌های قالی اختراع شد که در این دستگاه چند سنسور تعبیه شده که جا و رنگ گره‌ها را مشخص می‌کند.

وی از اظهارنظر فرماندار نهاوند در خصوص اجرای این طرح انتقاد کرد.

در ادامه با فرماندار شهرستان نهاوند مصاحبه کردیم و او از انعقاد تفاهم‌نامه در راستای راه‌اندازی کارگاه قالیبافی هوشمند در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح کارگاه قالیبافی هوشمند کمیته امداد امام خمینی(ره)، میراث فرهنگی و صنایع دستی و فرمانداری شهرستان نهاوند مشارکت دارند.

"کریم حمیدوند" یادآور شد: در راستای راه‌اندازی کارگاه قالیبافی هوشمند با مخترع قالیباف آذری تفاهم‌نامه‌‎ای منعقد شده و این طرح از طریق شرکت تعاونی فرش عشوند نهاوند در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه این طرح سرمایه‌بر نیست، افزود: این کارگاه برای بافتن فرش‌های بزرگ راه‌اندازی می‌شود چرا که این دستگاه دارای خصوصیت مشخص کردن جای نخ و رنگ به صورت هوشمند بوده و فرش با برنامه بافته می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما