تازه های سایت

کد مطلب: 24490
28. مهر 1394 - 18:23
در ششمین روز از ماه محرم که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) می باشد مراسم سوگواره دانش آموزی احلی من العسل با حضور هیات دانش آموزی دبیرستانهای نهاونددر مصلی نمازجمعه برگزار شد.

به گزارش سایت گرو، در این مراسم هیات عزاداری دانش آموزی در صفوف منظم با لباسهای یک دست سیاهپوش با نواختن مارش سوگواری و خواندن نوحه در سوگ حضرت اباعبداله به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
هیات دانش آموزی پس از عبور از خیابانهای سطح شهر به محل مصلی حرکت کرده و در این مکان به صورت دسته جمعی و با ندای لبیک یا حسین (ع) در عزای شهادت حضرت اباعبداله و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند .
در این مراسم حزن انگیز امام جمعه نهاوند گفت: حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در واقعه عاشورا بر اساس احساس تکلیفی که داشتند به حرف مولای خود لبیک گفته و به استقبال شهادت رفتند.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: پیام این حرکت حضرت قاسم این بود که باید علیه ظلم تا سرحد جان ایستاد و تن به ذلت و سازش نداد.
وی با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با قیام عاشورا گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشورا بود و با قیام علیه ستمگران و زورگویان عالم در برابر آنان ایستادگی کرد و توانست این الگو را به سراسر جهان صادر نماید.
وی افزود: انقلاب اسلامی در مراحل مختلف با تهدیدهایی از جانب ابر قدرتها روبرو بود که توانست به برکت محرم و صفراز همه این خطرات نجات یابد و همچنان به راه خود ادامه دهد.
امام جمعه نهاوند تبعیت از ولایت را تبعیت از امام زمان (عج) عنوان نمود و گفت: امروز تبعیت از ولایت همان تبعیت از امام زمان است و لبیک یا حسین پاسخ به ندای رهبری انقلاب می باشد .

دیدگاه شما