تازه های سایت

کد مطلب: 24489
28. مهر 1394 - 18:21
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: 60 کارگاه خانگی تولید قارچ در این شهرستان فعال است.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری از فعالیت 60 کارگاه خانگی تولید قارچ در شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار کرد: 700 مترمربع از محیط‌های کارگاهی این شهرستان زیر کشت قارچ دکمه‌ای رفته‌اند.

وی با بیان اینکه با فعالیت این کارگاه‌ها برای 60 نفر از طریق مشاغل خانگی اشتغال‌زایی شده است، تاکید کرد: در شهرستان نهاوند در هر دوره تولید قارچ از هر مترمربع 10 کیلوگرم قارچ تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در ادامه تصریح کرد: جهاد کشاورزی به افرادی که از کشت این محصول استقبال کنند علاوه بر دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه اشتغال تسهیلاتی در قالب معرفی برای دریافت وام اشتغالزایی، اعطا خواهد کرد.

وی در ادامه نیز به کشت سیب‎زمینی در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در سال جاری 700 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند زیر کشت سیب‌زمینی رفته که از این میزان، 3 هزار و 500 تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.

باقری خاطرنشان کرد: امسال نیز در میزان سطح زیر کشت 200 هکتار افزایش سطح زیر کشت داشتیم.

وی با بیان اینکه 100 تن نیز در تولید محصول افزایش را شاهد بودیم، تصریح کرد: فیروزان، برزول و جهان‌آباد از مستعدترین مناطق تولید این محصول در شهرستان نهاوند هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در خاتمه گفت: علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان بخشی از مازاد این محصول نیز به شهرهای اطراف صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما