تازه های سایت

کد مطلب: 24126
17. شهريور 1394 - 9:46
امام‌جمعه نهاوند گفت: اگر منکری در جامعه ببینیم باید تذکر دهیم وگرنه ما هم در آن منکر شریک هستیم.
تذکر لسانی از بسیاری از منکرات رایج جلوگیری می‌کند

به گزارش سایت گرو، پنجمین جلسه ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند به ریاست امام‌جمعه این شهرستان در سالن جلسات سپاه ناحیه نهاوند برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: بسیاری از منکراتی که امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم به خاطر دوری گرفتن از فرهنگ اسلامی است که همه نهادهای مرتبط با این موضع باید در برنامه‌ریزی‌های خود به احیای فرهنگ دینی کمک کنند.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید ظواهر اسلامی رعایت شود و مردم نسبت به هنجارشکنی عده‌ای که قانون را رعایت نمی‌کنند و برخلاف ظاهر جامعه اسلامی عمل می‌کند تذکر دهند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: اگر کسی در جامعه منکر رایجی را دید باید تذکر دهد و اگر این کار را نکند وی نیز در آن منکر شریک است.

وی گفت: تذکر لسانی یکی از نکات مهمی است که اگر در جامعه به‌صورت صحیح اجرا شود یقیناً تأثیرگذار است و این به معنای تجسس در زندگی خصوصی افراد نیست ولی اگر هم منکری دیدیم باید تذکر دهیم.

مغیثی عنوان کرد: در سطح شهرستان نهاوند متأسفانه اکیپ یا چادری برای انجام تذکر لسانی وجود ندارد که در این جلسات باید نسبت به تعیین مکانی مانند یک چادر برای این امر اقدام شود.

وی اظهار داشت: باید این اکیپ تذکر لسانی با رعایت همه مسائل قانونی و شرعی در سطح شهر به‌ویژه در خیابان اصلی شهر مستقر شود و به فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

در ادامه این جلسه کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از فرایض اصلی دین اسلام است که در قرآن و روایات متعددی به انجام این واجب الهی تأکید شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بعضی از منکراتی وجود دارد که متأسفانه ناشی از کوتاهی بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان است و انتظار می‌رود که همه نهادها بر اساس قانون به وظایف خود در مورد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: یکی از منکراتی که در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد استفاده از تصاویر و نام‌های غیرمتعارف بر درب بعضی از مغازه‌ها است که این اسامی و تصاویر در شأن مردم انقلابی نهاوند نیست.

وی گفت: برای رفع این مشکل مقررشده است که اتحادیه اصناف شهرستان نهاوند با همکاری نیروی انتظامی و اداره ارشاد شهرستان نسبت به احصا اسامی معمول و دادن مجوز به واحدهای صنفی و برخورد با واحدهای متخلف اقدام کنند.

کریمی اظهار کرد: وضعیت حجاب در بعضی از ادارات نهاوند نیز متأسفانه مطلوب نیست و نماز جماعت هم در بعضی از ادارات اقامه نمی‌شود که با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی ما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند ولی متأسفانه به وظیفه خود در این مورد عمل نمی‌کنند.

وی بیان داشت: برای حل شدن بعضی از منکرات در ادارات شهرستان نهاوند پیشنهادشده است که شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برای بررسی منکرات در برخی ادارات تشکیل شود ولی متأسفانه بعضی از ادارات در تشکیل این شورا کوتاهی کردند و طی نامه‌ای از فرمانداری نهاوند، از این ادارات درخواست شده است که این موضوع را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

یکی دیگر از معضلات شهرستان نهاوند وجود متکدیان زن در سطح شهرستان است که غالباً هم نهاوندی نیستند و باعث بروز منکر در شهرستان می‌شود که مقررشده در جلسه آینده ستاد، نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری نهاوند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما