تازه های سایت

کد مطلب: 24018
8. شهريور 1394 - 8:24
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: بیست و هفتمین پایگاه جاده‌ای استان در شهر گیان نهاوند افتتاح شد.

به گزارش سایت گرو، حبیب معصومی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بیست و هفتمین پایگاه جاده‌ای استان در گیان نهاوند اظهار کرد: در تمام مناطق، نقاط حساس و حادثه‌خیز استان پایگاه‌های امداد جاده‌ای و اورژانس فعال شده است.

وی افزود: با افتتاح این پایگاه، شهرستان نهاوند تا پایان برنامه پنجم توسعه نیازی به ایجاد پایگاه اورژانس 115 ندارد.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از 45 پایگاه زمینی اورژانس 115 و یک پایگاه هوایی فعال است، افزود: این مراکز به جمعیت یک‌میلیون و 800 هزار نفری استان همدان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 260 هزار تماس با این مراکز در سطح استان برقرار شده که بیش از 256 هزار تماس از آنها عملیاتی شده و به مصدومین خدمات اولیه پزشکی و درمانی ارائه شده است.

معصومی از فعالیت 18 پایگاه در شهرهای استان و 27 پایگاه در جاده‌های آن خبر داد و گفت: در طول یک سال بیش از 426 مورد مأموریت هوایی توسط اورژانس هوایی در استان انجام شده که همگی موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش مدت زمان حضور در محل حادثه هستیم، افزود: هم اکنون مدت زمان حضور در محل حادثه در سطح استان در جاده‌ها هشت دقیقه و در شهر 6 دقیقه است که نسبت به کشور در مرحله خوبی قرار داریم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از فعالیت بیش از 70 دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های اورژانس 115 در سطح استان خبر داد و گفت: با 200 میلیون تومان اعتبار یک دستگاه آمبولانس مجهز در اختیار پایگاه اورژانس جاده‌ای گیان قرار گرفته شده که برای تجهیز این پایگاه نیز بیش از 50 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: طی یک ماه گذشته 10 دستگاه آمبولانس به پایگاه‌های اورژانس 115 استان همدان داده شده است.

معصومی ادامه داد: تا پایان سال نیز تمام ناوگان این مراکز که عمر فعالیت آنها از 6 تا 10 سال گذشته باشد، از چرخه فعالیت خارج می‌شوند.

وی به فعالیت پدهای اورژانس هوایی در استان اشاره کرد و گفت: پدهای بیمارستان بعثت، فرشچیان همدان و امام حسین(ع) پادگان نوژه از جمله این پدهاست که نقش مهمی در تسریع روند خدمات‌رسانی به موقع به مجروحان حوادث مختلف در سطح استان دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما