تازه های سایت

کد مطلب: 23911
3. شهريور 1394 - 1:23
مسئول پزشکی سازمان لیگ اعلام کرد: خانواده فوتبالیست های نوجوان و جوان باید در مورد معاینات پزشکی فرزندان‌شان جدی باشند.

به گزارش سایت گرو، زهره هراتیان در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: یکی از دلایلی که ما در سازمان لیگ تاکید بر انجام معاینات پزشکی فوتبالیست ها در همه سطوح داریم مساله سلامتی بازیکنان فوتبال است. بازیکنان در لیگ دسته اول، دوم و حتی سوم و آکادمی های فوتبال باشگاهی باید مراقب سلامتی بازیکنان خود باشند. انجام معاینات پزشکی فوتبالیست ها از تاکیدات فیفاست که دلیلش حفظ سلامتی بازیکنان است.

وی ادامه داد: متاسفانه باخبرشدیم چند روز پیش در کهگیلویه و بویراحمد در بازی فوتبال بین پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس یک فوتبالیست 36 ساله به نام صمصام باستان به دلیل ایست قلبی در میدان مسابقه فوت کرد. این در حالی است که یکی از پیشکسوتان خودش پزشک بوده و تلاش کرده احیای قلبی برای این بازیکن انجام بدهد اما در ایست قلبی فقط 2 دقیقه زمان برای احیای بازیکن وجود دارد تا به بازیکن شوک داده شود. از این دست مرگ ها در زمین فوتبال در ایران هم وجود دارد بنابراین باید خطر ایست قلبی بازیکنان در هر رده و سطحی جدی گرفته شود و به همین دلیل من به خانواده های فوتبالیست های جوان و نوجوان هشدار می دهم که معاینات پزشکی قبل از شروع مسابقات را جدی بگیرند تا سلامت بازیکنان آنها حفظ شود.

هراتیان تصریح کرد: درگذشت این فوتبالیست 36 ساله در دقیقه 20 مسابقه نشان می دهد که باید در زمینه مسایل پزشکی در فوتبال جدی باشیم. برادر این فوتبالیست هم در سن 40 سالگی به خاطر ایست قلبی درگذشته است یعنی اینکه سابقه بیماری قلبی در این خانواده وجود داشته برای همین باید پرونده پزشکی فوتبالیست ها قبل از بازی در هر فصل تکمیل شود و این مساله برای حفظ سلامتی خود آنهاست.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما