تازه های سایت

کد مطلب: 23821
29. مرداد 1394 - 8:05
برگزاری یک جشن تولد برای بازیکن خارجی تیم لیگ برتری دردسرساز شد و تیمی که اصلاً دوست ندارد در متن حاشیه‌ها باشد، ناخواسته در کانون حواشی قرار گرفت.

به گزارش سایت گرو،  روزنامه خبر ورزشی نوشت؛ غروب دوشنبه وقتی خبر رسید اعتراض همسایه‌ها به سر و صدای ناشی از جشن تولد یک فوتبالیست، مسئله‌ساز شده، به این خیال که موضوع اصلاً مهم نبوده- و البته به این دلیل که مدارک مستندی برای اثبات وقوع این اتفاق نداشتیم- بی‌‌تفاوت از کنار خبر ورود نیروهای انتظامی و قضایی به آپارتمان مسکونی یک بازیکن فوتبال رد شدیم اما دیروز برخی رسانه‌ها به خصوص در فضای مجازی با آب و تاب به این موضوع پرداخته بودند و همین توجه رسانه‌ای باعث شد موضوع را پیگیری کنیم و البته به اطلاعات جالبی برسیم.

جنجال پارتی شبانه و بازداشت ملی‌پوش
اصل خبر این بود که یک ملی‌پوش مصدوم فوتبال که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر غایب بوده، یک مهمانی شبانه گرفته و در حالتی نامتعادل در این مهمانی شبانه دستگیر شده است. دو همبازی او که در خبرها «م.چ» و «م.د» معرفی شده‌اند هم در این ضیافت شبانه که پارتی قلمداد شده، حضور داشتند که آنها همزمان با ورود مأموران یا قبل از آن، فرار کرده‌اند.

پارتی نبود، جشن تولد بود
پیگیری‌های خبرنگاران خبرورزشی اطلاعات تازه‌ای از این ماجرا به همراه داشت. اگر چه روایت‌های مختلفی از این ماجرا به گوش می‌رسد اما برابر با شنیده‌های ما، پارتی شبانه در کار نبوده و جشن تولد یک بازیکن خارجی در خانه همبازی‌اش برپا شده که سر و صدای زیاد این جشن تولد باعث می‌شود همسایه‌ها با مأموران تماس بگیرند. مأموران حوالی ساعت یک و نیم بامداد وارد این خانه می‌شوند و صاحبخانه را بازداشت می‌کنند.

م.ج، م.چ و م.د چه کسانی هستند؟
قبل از هر چیز سؤال اینجاست که چه کسانی در این جشن تولد بودند. سایت‌های خبری اسمی از کسی نیاورده‌اند و فقط «م.ج، م.چ و م.د» ذکر شده که برابر با ادعای برخی منابع آگاه که صحت و سقم آن هنوز رسماً اعلام نشده احتمالاً «م.ج»، مهرداد جماعتی ملی‌پوش مصدوم فولاد است. «م.چ»، ماتیاس چاگو، هافبک خارجی این تیم و «م.د» هم مهدی دغاغله! اما از آنجایی که دوست نداریم با آبرو و اعتبار کسی بازی شود، ما هم به همان حروف اختصاری بسنده می‌کنیم.

روایتی از ماجرای جشن تولد
... و اما اصل ماجرا... «م.ج» که چند بازی ابتدایی فصل پانزدهم را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده، در آپارتمان مسکونی خود برای م.چ همبازی خارجی‌اش جشن تولد می‌گیرد و چند همبازی دیگرش که گفته می‌شود «م.د» هم در میان آنها بوده، همراه چند مهمان دیگر در این جشن تولد شرکت می‌کنند. جشن تولد تا پاسی از نیمه شب ادامه پیدا می‌کند و سر و صدای زیاد حاضران در این جشن تولد باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شود. یکی از همسایه‌ها با مأموران تماس می‌گیرد و آنها وقتی به این آپارتمان می‌رسند، خبری از کسی که تولدش بود، نیست و بقیه بازیکنان هم رفته‌اند و فقط صاحبخانه را بازداشت می‌کنند. طبق یک روایت «م.چ» و «م.د» وقتی متوجه حضور مأموران می‌شوند، پا به فرار می‌گذارند و مطابق روایتی دیگر، این مهمانان با پایان مراسم از آپارتمان صاحبخانه رفته بودند که مأموران سر می‌رسند.

مدیر برنامه «م.چ»: کی؟ چی؟ کجا؟ تکذیب می‌کنم!
از آنجایی که یکی از مهمانان مراسم «م.چ» بوده و گفته شد مراسمی که پارتی شبانه تلقی شد، تولد «م.چ» بود، با مدیر برنامه این بازیکن خارجی تماس گرفتیم و از او پرسیدیم ماجرا چیست؟ مدیر برنامه این بازیکن خارجی جواب داد: «من اصلاً در جریان نیستم! نمی‌دانم از چه چیزی حرف می‌زنید! بعید می‌دانم اصلاً چنین اتفاقی افتاده باشد! همین الان با این بازیکن حرف زدم و او اصلاً اشاره‌ای به این ماجرا نکرده؛ از شما هم می‌خواهم این موضوع را پیگیری نکنید!»

این روزها همه تکذیب می‌کنند، شما چطور؟
چون دسترسی به «م.چ» از طریق تلفن ممکن نیست، با یکی از نزدیکان این بازیکن خارجی ارتباط برقرار کردیم که او هم ابتدا ماجرا را تکذیب کرد اما وقتی توضیحات ما را شنید و دید جایی برای تکذیب نمانده، گفت: «اجازه بدهید با او حرف بزنم، بعد در خدمت شما هستم!» بعد از این تماس هم چند تماس دیگر با مدیران و مربیان این باشگاه گرفتیم که یا اصلاً جواب تلفن را ندادند و یا از بیخ و بن ماجرا را تکذیب کردند.

خبر بازداشت چگونه لو رفت؟
اما باور کنید ماجرا جدی‌تر از آن است که با تکذیب حل شود... این اتفاق ساعت یک و نیم تا ۲ بامداد شنبه‌شب در منطقه کیانپارس اهواز رخ داده و کار به جاهای باریک کشیده شده است. این حرف را یک منبع به شرط فاش نشدن اسم خود می‌زند و می‌گوید: «قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود. به نظرم یکی، دو نفر از داخل باشگاه این خبر را به رسانه‌ها داده‌اند. تیم که در ترکیه اردو داشت، سر لیست مسافران ترکیه اختلافاتی پیش آمد و حالا شاید خواسته‌اند تسویه حساب کنند. گناه کسی را گردن نمی‌گیرم و گناه را هم گردن کسی نمی‌اندازم اما بیرون باشگاه کسی از ماجرا خبر نداشت!»

معرفی فراری‌ها، شرط آزادی ملی‌پوش
به گفته این شخص، پرونده در دادگاه انقلاب اهواز باز و ملی‌پوش دستگیر شده همچنان بازداشت است و تا زمانی که قاضی پرونده اخبار رسمی درباره آن ارائه نکرده، نمی‌توان جزییات پرونده را منتشر کرد... «شما هم از من نشنیده بگیرید اما انگار قاضی گفته تا زمانی که آن دو بازیکن که در مراسم حاضر بودند، خودشان را معرفی نکنند، ملی‌پوش دستگیر شده در بازداشت می‌ماند اما همین که آن دو نفر خودشان را معرفی کنند، ملی‌پوش مصدوم با قرار وثیقه آزاد می‌شود.»

کدام فرار؟ وکیل باشگاه پیگیر است
برخی رسانه‌ها در فضای مجازی خبر داده بودند قاضی پرونده گفته اگر دو بازیکن دیگر که فرار کرده‌اند، خودشان را معرفی نکنند، آنها را در منزل یا سر تمرین و حتی شاید موقع بازی تیم بازداشت کنیم... باشگاه هم وکیل گرفته و وکیل باشگاه پیگیر این پرونده است البته شخصی که با خبرورزشی صحبت می‌کرد، مدعی شد فراری در کار نبوده و آن دو نفر قبل از رسیدن مأموران، خداحافظی کرده و رفته بودند!

م.چ: تولدم بود، خلاف نکردم
اتفاقاً «م.چ» هم ادعا می‌کند فرار نکرده و اصلاً خلافی مرتکب نشده که نیاز به فرار کردن باشد! شخصی که یکی از نزدیکان «م.چ» بوده، می‌گوید: «او خلافی نکرده که برود خودش را معرفی کند و خودش هم می‌گوید جشن تولدم بوده، همبازی‌ام برایم تولد گرفت. شاید کمی در جشن تولد سر و صدا کرده باشیم اما خلاف نکردم!» به هر حال برای بازیکن خارجی، تولد گرفتن و حرکات موزون انجام دادن غیر عادی نیست.

«م.د» در دادگاه رویت شد
در عین حال گفته می‌شود برعکس «م.چ» که هنوز خودش را به دادگاه معرفی نکرده وکیل باشگاه در تلاش است او را راضی کند امروز به دادگاه برود، «م.د» در دادگاه انقلاب اهواز دیده شده است. برابر با خبرهای رسیده از اهوا، «م.د» در دادگاه حاضر شده و در مورد حضورش در جشن تولدی که پارتی شبانه تلقی شد اما در حقیقت انگار فقط یک جشن تولد ساده و البته پر سر و صدا بوده، توضیح داده است.

میم‌ها از فوتبال محروم نمی‌شوند
آخرین خبرها حکایت از پیگیری مدیران باشگاه برای بازیکن بازداشت شده دارد. باشگاه می‌کوشد ماجرا را بدون جار و جنجال به پایان برساند. مدیران باشگاه قول داده‌اند هر وقت لازم باشد «م.ج»، «م.چ» و «م.د» به دادگاه بروند. دیروز شایعاتی هم در خصوص محرومیت این بازیکنان از حضور در لیگ برتر شنیده شد که یکی از نزدیکان باشگاه با تکذیب این خبر به خبرورزشی گفت: «این چه حرفی است، مگر حکمی صادر شده که آنها محکوم و محروم شوند. اول قاضی باید حکم بدهد، بعد اگر لازم شد قاضی حکمی هم به ارکان قضایی فوتبال ابلاغ می‌کند و چون اتفاقی در زمین فوتبال، اردوی تیم و مکان‌های مربوط به فوتبال نیفتاده، فدراسیون دلیلی نمی‌بیند آنها را محروم کند، مگر اینکه قاضی حکم سنگین بدهد البته باور کنید تخلفی نکرده‌اند که محرومیت از فوتبال و محرومیت در انتظارشان باشد، فقط یک جشن تولد ساده بود.»

خواهش غیر رسمی، تکذیب رسمی!
شاید پایان‌بندی مناسب برای این گزارش حرف‌های همین شخص باشد؛ «به نظر من موضوع در حد برگزاری جشن تولد برای یک فوتبالیست خارجی بوده و بس... یک بازیکن برای همبازی خارجی‌اش که غریب است، جشن تولد گرفته و حالا اگر سر و صدایی تولید شده و همسایه‌ها اذیت شده‌اند، قابل عذرخواهی و جبران است. اگر هم این بچه‌ها اشتباهی کرده‌اند، باید جوانی‌شان را در نظر گرفت و با رأفت با آنها برخورد کرد. مطمئن هستم قاضی محترم پرونده هم همین نگاه را دارد و امیدوارم موضوع ختم به خیر شود...» بد نیست بدانید وقتی به همین شخص گفتیم: چه حرف‌های خوبی زدید، کاش قبول می‌کردید این حرف‌ها را به اسم خودتان منتشر کنیم؟ جواب داد: اصلاً، به هیچ وجه... یک کلمه هم از قول من بنویسید تکذیب می‌کنم. من این حرف‌ها را زدم که خودتان متنی بنویسید و به این جوانان کمک کنید. از قول من اگر می‌خواهید مصاحبه چاپ کنید، فقط بنویسید فلانی گفت اصلاً چنین چیزی نیست، اتفاقی رخ نداده و تکذیب می‌کنم و اگر اتفاقی هم افتاده، من در جریان نیستم.» انگار به همه گفته‌اند شما فقط تکذیب کنید!

دغاغله: «م.د» من نیستم، من برای کار شخصی رفتم دادگاه
از آنجایی که گفته می‌شد «م.د» همان مهدی دغاغله است و رسانه‌ها هم با کد و آدرس، مخاطب را به سمت دغاغله هدایت می‌کردند با مهدی دغاغله تماس گرفتیم تا حقیقت ماجرا را از زبان او بشنویم... دغاغله که از پرسش‌های ما شوکه شده بود، گفت: «به جان مادرم، اصلاً چنین چیزی نیست. من رفته بودم دادگاه به خاطر مغازه‌ای که خریده‌ام. در اهواز مغازه‌ای خریدم که مشکل سند دارد. چند روز پیش سر همین مغازه رفتم دادگاه و قاضی مدرکی خواست که بردم دادگاه و به ایشان دادم.» دغاغله ادامه داد: «هیچ خبری از ماجرای پارتی و جشن تولد ندارم. باور کنید اصلاً در جریان نیستم. مطمئن باشید میم.د هم من نیستم!» وقتی به دغاغله گفتیم برخی رسانه‌ها کد و آدرس داده‌اند و هر مخاطبی بر اساس این کدها و آدرس‌ها به این نتیجه می‌رسد که مهرداد جماعتی الان بازداشت است و مهدی دغاغله و ماتیاس چاگو فرار کرده‌اند، دغاغله جواب داد: «دلیلی ندارد به شما دروغ بگویم. اگر منظورشان از میم.د من هستم که اشتباه کرده‌اند چون من همین هفته هم بازی می‌کنم و به شما ثابت می‌شود، مشکلی نداشتم، اگر هم منظورشان من نبودم که هیچ...»

انتهای پیام/

دیدگاه شما