تازه های سایت

کد مطلب: 23794
27. مرداد 1394 - 2:45
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی بیش از 42 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید داده‌اند.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند این شهرستان را قطب تولیدات کشاورزی و دامپروری در استان همدان دانست و اظهار کرد: کشاورزان نهاوندی در تولید بیش از 14 محصول در استان همدان رتبه اول و دوم را دارند.

 

وی افزود: متاسفانه امسال به علت سرمازدگی اردیبهشت ماه، کشاورزان دچار خسارت میلیاردی شدند اما این موضوع نتوانست در عزم آنان برای تلاش بیشتر با هدف افزایش تولید در واحد سطح خللی ایجاد کند.

 

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: امسال کشاورزان نهاوندی توانسته‌اند بیش از 42 هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای سهولت کار کشاورزان امسال در شهرهای گیان، برزول، فیروزان و روستاهای بزرگ اقدام به ایجاد مراکز خرید بیشتری شده است، افزود: بیش از 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در شهرستان نهاوند وجود دارد.

باقری اظهار کرد: از این مقدار 40 هزار هکتار آن دیم و 35 هزار هکتار آبی است و محصولات متنوعی در این اراضی کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 50 هزار تن گندم آبی و دیم و 30 هزار تن جو آبی و دیم در نهاوند تولید شود، افزود: بروز سرمازدگی در اوایل بهار امسال موجب بروز زیان به کشاورزان شد به طوری که بیش از 10 درصد کاهش تولید را در بخش زراعت داشتیم.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از فعالیت دو واحد صنعتی و سیلوی ذخیره‌سازی گندم در نهاوند و فیروزان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سیلوها موجب شده کشاورزان نهاوندی گندم مازاد بر نیاز خود را به این مراکز داده و از حمل آن به دیگر شهرستان‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 50 دستگاه کمباین در برداشت محصول گندم کشاورزان مشغول بوده‌اند افزود: وجود اراضی کشاورزی حاصلخیز گندم در این شهرستان موجب شد از استان‌های همجوار درخواست کمباین برای برداشت محصولات را داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت سن غلات در اراضی و مزارع گندم نهاوند به موقع انجام می‌شود، اظهار کرد: گندم نهاوند از نظر مرغوبیت و کیفیت از بهترین محصولات گندم در استان همدان است.

دیدگاه شما