تازه های سایت

کد مطلب: 23738
24. مرداد 1394 - 8:59
رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند گفت: با اهدای یک دستگاه آمبولانس و جانمایی پد بالگرد، پایگاه امداد جاده‌ای بخش گیان نهاوند در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه امداد جاده‌ای بخش گیان نهاوند در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

حمیدرضا سیف در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: پایگاه امداد جاده‌ای بخش گیان نهاوند در زمینی به مساحت 300 متر با مساعدت بخشداری و شهرداری شهرگیان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به مسافت شهرگیان تا نهاوند احداث این پایگاه امداد جاده‌ای بسیار مهم و در هنگام وقوع حادثه، خطرات جانی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند افزود: برای این پایگاه امداد جاده‌ای پد بالگرد به مساحت 1000 مترمربع جانمایی شده است و یک دستگاه آمبولانس نیز برای این پایگاه در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: با راه‌اندازی اورژانس هوایی در سال گذشته در استان همدان، فوریت‌های پزشکی نهاوند نیز 4 مورد اعزام هوایی داشته است و با توجه به اینکه در نزدیکی شهرستان نهاوند پد بالگرد نداریم باید بیماران به پایگاه امداد جاده‌ای گاماسیاب منتقل شوند.

سیف اظهار کرد: برای حل مشکل فاصله بیمارستان علیمرادیان تا پایگاه گاماسیاب با کمک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی همدان پد بالگرد بیمارستان علیمرادیان نیز جانمایی شده و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با گلایه از تعداد زیاد مزاحمت‌های تلفنی این مرکز در نهاوند عنوان کرد: فوریت‌های پزشکی به‌عنوان یک مرکز مهم در شرایط وقوع حادثه می‌تواند بسیار راهگشا و جان انسان‌ها را نجات دهد ولی متأسفانه عده‌ای این شرایط حساس را درک نمی‌کنند.

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند بیان داشت: متأسفانه 75 درصد کل تماس‌های گرفته‌شده با مرکز 115 نهاوند مزاحمان تلفنی هستند که این آمار بسیار زیاد است و در شرایطی که ممکن است در آن لحظه کسی واقعاً نیازمند کمک باشد ولی فرهنگ غلط مزاحمت تلفنی عملاً جلوی هرگونه فعالیتی را از ما می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به آمار بالای مزاحمت‌های تلفنی نقش خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان در فرهنگ‌سازی برای کاهش این آمار بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

سیف گفت: با توجه به فاصله زیاد شهرک شهید حیدری تا شهر نهاوند درصدد راه‌اندازی یک کد فعال در این شهرک به‌منظور رسیدن سریع امدادگران به محل حادثهٔ احتمالی در این شهرک هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی نهاوند در سال گذشته 1988 مأموریت را با موفقیت انجام داده است و 4 مورد نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق به بهره‌گیری از امداد هوایی و نجات جان چند حادثه‌دیده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما