تازه های سایت

کد مطلب: 23671
21. مرداد 1394 - 0:33
سرمربی سایپا پیشنهاد داده تا تیمهای لیگ برتری از این پس به جای 18 بازیکن با لیست 20 نفره وارد یک مسابقه رسمی شوند. مجری نود در مخالفت با این پیشنهاد اصرار دارد که چنین چیزی در هیچ یک از کشورهای صاحب فوتبال دیده نمی‌شود. لیگ برتر روسیه اما ادعای عادل فردوسی‌پور را نقض می‌کند.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانامجید جلالی به سازمان لیگ پیشنهاد داده تا تیمها از این پس اجازه داشته باشند به جای 7 بازیکن 9 نفر را روی نیمکت ذخیره‌ها بنشانند و به عبارت دیگر به جای لیست 18 نفره با 20 بازیکن در یک مسابقه رسمی شرکت کنند. این پیشنهاد در دستور کار سازمان لیگ قرار گرفته و بعید نیست که به زودی با اجرای آن موافقت شود. در این میان، عادل فردوسی پور معتقد است که در هیچ یک از کشورهای صاحب فوتبال چنین چیزی دیده نمی‌شود و با استناد به همین موضوع طی دو هفته گذشته در برنامه نود تلاش نموده تا به نوعی پیشنهاد آقامعلم را به چالش بکشد. صرفنظر از آنکه افزایش نفرات نیمکت نشین تیمها آنطور که سرمربی سایپا اصرار دارد به کار فوتبال ایران می‌آید یا نه و جدای از اینکه از سوی سایر باشگاهها مورد استقبال قرار می‌گیرد یا خیر تصور مجری برنامه نود درباره من‌در‌آوردی بودن این پیشنهاد درست نیست زیرا دست‌کم چنین امکانی در لیگ برتر روسیه که می‌توان آن را جزو لیگهای به نسبت معتبر اروپا به حساب آورد وجود دارد و تیمهای روسی اجازه دارند تا در صورت تمایل بیش از 7 نفر را روی نیمکت ذخیره بنشانند.
تصویر زیر ترکیب دو تیم زنیت سن پترزبورگ و دینامو مسکو از هفته اول لیگ برتر روسیه را نشان می‌دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید تیم میزبان 10 و میهمان 11 بازیکن را در این مسابقه روی نیمکت نشانده‌اند.

البته همه تیمهای روسی از این امکان استفاده نمی‌کنند. برای نمونه، همانطور که در تصور می‌بینید، تیمی مثل روستوف که سردار آزمون را در اختیار دارد در مسابقات نفرات کمتری را روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشاند.

ایمنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما