تازه های سایت

کد مطلب: 23583
14. مرداد 1394 - 13:03
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند نبود پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرستان نهاوند را از مشکلات آن دانست.
http://garoo.ir

به گزارش سایت گرو به نقل از فارس، محمدتقی شهبازی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 196 هزار و 900 سی‌سی خون توسط مردم نهاوند اهدا شده است.

وی گفت: این میزان خون اهدا شده توسط 358 نفر اهداکننده صورت گرفته است که از این تعداد 349 نفر مرد و 9 نفر زن بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند تصریح کرد: خون‌گیری از اهداکنندگان در نهاوند دو روز در هفته و در پایگاه‌های سیاری که در هلال احمر شهرستان ایجاد شده، صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در بین اهداکنندگان گروه خونی A مثبت و B مثبت بیشترین آمار گروه خونی را به اختصاص داده‌اند.

شهبازی گفت: خون‌های اهدایی بعد از انتقال به مرکز استان پایش می‌شود تا با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به شهرهای استان صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خونگیری از داوطلبان نهاوند به صورت سیار صورت می‌گیرد شهرستان نهاوند در این زمینه آمار خوبی را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند افزود: شهرستان نهاوند در سال گذشته رتبه نخست استان را از نظر عملکرد در بین پایگاه‌های سیار هلال احمر به خود اختصاص داده است.

وی افزود: افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و همچنین اقلیم منطقه که باعث افزایش غلظت خون مردم شهرستان می‌شود، ایجاد پایگاه خون‌گیری ثابت را بیش از پیش ضروری می‎کند.

شهبازی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی پایگاه خون‌گیری در شهرستان نهاوند نبود مرکز ثابت خون‌گیری است که با احداث این مرکز مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما