تازه های سایت

کد مطلب: 23226
18. خرداد 1394 - 8:30
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از رونمایی ضریح جدید امامزاده بلقیس خاتون روستای دورانه در نهاوند خبرداد.
رونمایی از ضریح جدید امازاده بلقیس خاتون در نهاوند

به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام احمد رضا خزایی در مراسم رونمایی از این ضریح گفت: این ضریح با اعتبار بیش از ۱۰  میلیون تومان توسط فرد خیری به نام پرویز سوری ساخته شده است.

وی اظهار داشت: بازسازی و مرمت این امامزاده از یک سال پیش آغاز شده و با کمک خیرین تاکنون قسمتهای مختلف بنا مرمت و تعمیر شده که فضای مناسبی برای زائران و انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی ایجاد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: باسازی بقعه امامزاده بلقیس خاتون(ع) روستای دورانه نهاوند با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سال گذشته  اعتبارات اماکن مذهبی اداره اوقاف نهاوند ۶۵ میلیون تومان بوده که ۵۵ میلیون تومان آن در قالب طرح زکات به کمیته امداد و ۱۰ میلیون تومان آن برای باسازی امامزاده جعفر(ع) پرداخت شده است.

 خرایی با بیان اینکه امامزاده بلقیس خاتون روستای دورانه از توابخ بخش زرین دشت نهاوند متعلق به قبور مطهر دو خواهر است که نسب آنها به امام سجاد(ع) می رسد، گفت: شهرستان نهاوند در مجموع دارای ۲۲ امامزاده دارای شجره نامه است که طبق برنامه زمان بندی شده تمام این امامزادگان مرمت و باسازی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما