تازه های سایت

کد مطلب: 23199
10. خرداد 1394 - 9:14
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در روستای دهفول نهاوند 400 نفر در رشته منبت فعالیت می کنند.
فعالیت 400 نهاوندی در رشته منبت

به گزارش سایت گرو، محسن جانجان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته صنایع‌دستی به برپایی جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران اشاره کرد و افزود: این جلسه با حضور صنعتگران فعال و نمونه شهرستان در راستای تبادل نظر و رفع مشکلات برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بازارچه صنایع‌ دستی نیز در این هفته گشایش می‌یابد، بیان داشت: در بازارچه صنایع‌دستی نهاوند سوغات و صنایع‌دستی این شهرستان برای شهروندان و مسافران ورودی به این شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از بازدید گروهی از مسئولان شهرستان از کارگاه‌های صنایع‌دستی خبر داد و گفت: در این روستاها از همه کارگاه‌ها به ویژه روستای دهفول که اکثر آنها در رشته منبت فعال هستند، بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه 400 نفر در منبت شهرستان نهاوند فعال هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم این روستا در رشته منبت فعال هستند، این روستا به عنوان قطب این رشته فعالیت می‌کند.

جانجان به برپایی فروشگاه صنایع‌دستی در نهاوند اشاره کرد و گفت: با موافقت صنعتگر و همکاری میراث فرهنگی این فروشگاه دائمی خواهد شد.

وی به اجرای ورک‌شاپ برخی از رشته‌های صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: گلیم‌بافی، منبت، نقاشی روی شیشه و جاجیم‌بافی در هفته صنایع‌دستی اجرای ‌ورک‌شاپ خواهند داشت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از تقدیر فعالان و برترین‌های صنایع‌دستی سال 93 شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: اکثر هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان بیمه هستند.

وی در پایان عدم صادرات مطلوب مبل و منبت را در نبود بازاریابی صنعتگران دانست و گفت: این هنرمندان با حضور در نمایشگاه و ارائه آثار خود می‌توانند بازار فروش خود را دریابند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما