تازه های سایت

کد مطلب: 23123
16. ارديبهشت 1394 - 19:21
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: خسارت سرمازدگی هفت مرحله ای باغ ها و اراضی کشاورزی نهاوند به ۱۲۴میلیارد تومان رسیده است.
خسارت 124 میلیارد تومانی سرمازدگی به محصولات کشاورزی نهاوند,سایت گرو,جهاد کشاورزی نهاوند

به گزارش سایت گرو، احد ظفری ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری نهاوند گفت: بعد از تحقیق تیم کارشناسی و بازدید از باغ ها و اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند که از نیمه دوم اسفند تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در هفت مرحله دچار سرما زدگی شده اند، میزان خسارت سرمازدگی باغ ها و اراضی کشاورزی نهاوند ۱۲۴ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۲هزار و ۷۵۱ هکتار باغات مثمر است که از میزان هفت هزار هکتار دچار سرمازدگی شده اند و میزان خسارت اعلام شده به باغهای میوه نهاوند ۱۰۲ میلیارد تومان اعلام شده در حالیکه تنها ۷۷ هکتار باغ میوه نهاوند تحت پوشش بیمه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در نهاوند ۷۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیمی وجود دارد که از این میزان ۵۷ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی است که ۱۶ هزار هکتار آن دچار سرما زدگی شده و میزان خسارت آن نیز ۲۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند بیمه هستند، گفت: ۸۰ درصد باغ های میوه نهاوند و ۴۰درصد محصولات کشاورزی نهاوند به علت سرمازدگی از بین رفته اند.

 ظفری با بیان اینکه در بخش کشاورزی نهاوند بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت بهره‌بردار مشغول به کار هستند، گفت: خسارت وارده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران شهرستان مشخص شده و به ستاد بحران استانداری همدان برای پیگیری موضوع ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما