تازه های سایت

کد مطلب: 23107
9. ارديبهشت 1394 - 18:31
فرماندار نهاوند گفت: سرمازدگی به باغات نهاوند 31 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
خسارت 31 میلیارد تومانی سرما به باغات نهاوند

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگاران نهاوند با بیان اینکه متأسفانه سرمای بهاره به باغات نهاوند خسارت زیادی وارد کرده است، اظهار کرد: نهاوند به لحاظ وجود بیش از 12 هزار هکتار اراضی باغی یکی از شهرستان‌های استان است که بیشترین میزان تولید میوه را دارد.

وی با اشاره به اینکه از بین 12 هزار هکتار باغات مثمر میوه شهرستان نهاوند متأسفانه به بیش از 10 هزار و 500 هکتار از آنها خسارت سرمازدگی وارد شده است، افزود: این به معنای بروز بیش از 31 میلیارد تومان خسارت است که برای کشاورزان غیرقابل جبران خواهد بود.

فرماندار نهاوند بیمه نبودن محصولات و باغات در شهرستان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و گفت: با وجودی که در سال‌های گذشته نیز خسارت بسیاری به باغات وارد شده بود، اما کشاورزان باز هم از سال‌های گذشته تجربه نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی اخیر به باغات در نوع خود بی‌سابقه بوده است افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مورد فواید بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان ضرورت دارد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در نهاوند سالانه بیش از 121 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می‎شود، افزود: ارزش ریالی این محصولات بیش از 193 میلیارد تومان است که در سرمازدگی اخیر بیش از 31 میلیارد تومان خسارت به آن وارد شده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نهاوند بیش از 17 هزار و 500 نفر به صورت بهره‌بردار مشغول به کار هستند، گفت: خسارات وارده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران شهرستان مشخص شده و به ستاد بحران استانداری همدان برای پیگیری موضوع ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما