تازه های سایت

کد مطلب: 23092
5. ارديبهشت 1394 - 9:07
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال بالغ بر 1500 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کاشت محصول کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود بیش از 4500 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید شود.
کاشت محصول کلزا در 1500 هکتار از اراضی نهاوند

احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: از آن جایی که روز به روز نیاز کشور به روغن خوراکی مایع و جامد بیشتر می‌شود بنابراین کاشت محصول روغنی و دانه‌های روغنی اهمیت بیشتری می‌یابد که یکی از مهمترین این محصولات کشت کلزا است.

وی اظهار کرد: امسال در 1500 از اراضی کشاورزی ششهرستان نهاوند کلزا کشت شده که در بیشتر این اراضی بذر اصلاح شده نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از آن‌جایی که کشت کلزا خردادماه قابل برداشت است و این ماه برای کشاورزان اوج زمان مصرف آب کشاورزی است بنابراین کشاورزان رغبت بیشتری به کاشت این محصول دارند.

وی گفت: در استان همدان بالاترین سطح زیر کشت این محصول متعلق به کشاورزان نهاوندی است و بر این اساس کاشت محصول کلزا در نهاوند در استان همدان رتبه نخست و در کشور رتبه سوم را دارد.

ظفری بیان داشت: بیش از 950 نفر در رابطه با کاشت محصول کلزا به صورت مستقیم اشتغال دارند.

وی افزود: کارخانه روغن‌کشی نهاوند به‌ طور مستقیم و بدون واسطه محصول کلزا کشاورزان نهاوند را با بالاترین نرخ خریداری می‌کند که پیش بینی میشود امسال بیش از 4500 تن دانه روغنی کلزا در نهاوند تولید شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشت کلزا به عنوان یکی از بهترین محصولات کم آب بر است که با آموزش صحیح کشاورزان می توان آنان را به کشت این محصول بیشتر ترغیب و تشویق کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما