تازه های سایت

کد مطلب: 23016
6. فروردين 1394 - 12:30
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون روزانه پنج هزار نفر از جاذبه گردشگری نهاوند بازدید کرده اند.
بازدید روزانه 5 هزار نفر از جاذبه های گردشگری نهاوند

محسن جانجان در گفتگو با سایت گرو، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر مهمان و مسافر وارد شهرستان نهاوند شده اند که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر از مراکز تاریخی و طبیعی و گردشگری نهاوند بازدید کرده اند.

جانجان گفت: سراب طبیعی گیان، سراب گاماسیاب و حمام حاج آقا تراب به ترتیب بیشترین جذب گردشگر و مسافران و مهمانان نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: تاکنون به منظور معرفی مراکز و جاذبه های گردشگری شهرستان نهاوند به مسافران و مهمانان نوروزی بیش از ۲۰ هزار نقشه، تراکت و بروشور تبلیغاتی شهرستان نهاوند توزیع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه مهمانان و مسافران نوروزی در تعطیلات نیمه دوم بیشتر به نهاوند سفر می کنند، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر در قالب ۴۰ خانوار در مراکز اسکان نهاوند مستقر شده اند.

محسن جانجان بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مراکز گردشگری و جاذبه های تاریخی نهاوند بازدید کرده اند که امسال پیش بینی می شود در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه تاریخی و گردشگری شهرستان نهاوند بازدید کنند.

جانجان با بیان اینکه نهاوند به لحاظ ظرفیت و پتانسیل های گردشگری دومین شهر استان بعد از همدان است، گفت: شهرستان نهاوند بعد از همدان دارای بیشترین ظرفیت و پتانسیل گردشگری است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز که بالاترین حجم مسافران به شهرستان وارد می شوند بهترین فرصت برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان در بخش های مهم گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند اظهار داشت: مهم ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی  نهاوند سراب های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان، کنگاور کهنه و حمام حاج آقا تراب، مسجد جامع قدیمی نهاوند، موزه تاریخ و فرهنگ، تپه گیان و آستان شاهزاده محمد است.

محسن جانجان در پایان گفت: در سال جاری با حمایت های استانداری و پیگیری های فرماندار نهاوند زیرساخت های خوبی در سراب های گیان و گاماسیاب مهیا شده که پیش بینی می شود نوروز امسال مسافران بسیاری از این دو سراب بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما