تازه های سایت

کد مطلب: 22908
30. بهمن 1393 - 2:03
امام جمعه نهاوند گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی موجب استقلال کشور در همه زمینه ها می شود.
اجرای اقتصاد مقاومتی باعث استقلال کشور می شود

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: تحریم های اقتصادی اعمال شده بر کشور ترفند دشمن برای ادامه فشار بر مردم ایران است که دشمن برای تسلیم کردن ملت ایران در برابر خواسته هایش تحریمها را بر ما تحمیل کرده که برای شکستن این ترفند باید عزمی ملی بوجود آید.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی زیر بنای اقتصاد و صنعت و کشاورزی کشور را محکم می کند و باعث استقلال کشور در تمام زمینه ها می شود.

امام جمعه نهاوند افزود: وحدت ملی حول ولایت فقیه، تقویت مدیریت راهبردی به منظور استحکام و قطع و کاهش وابستگی کشور به خارج، توجه به کار و تولید داخلی از دیگر ابزار قوی شدن در مقابل دشمنان است.

وی عنوان کرد: يکي از راهکارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي بحث صرفه جويي است که لازم است توسط مردم به صورت جدي به آن پرداخته شود.

مغیثی گفت: وقتی به فرهنگ مصرف توجه کنیم، یعنی مردم با توجه به نیازها و خواسته‌هایشان مصرف می‌کنند و اگر بتوانیم در این راه موفق شویم، شاید خیلی از مسائل اقتصادی‌ هم قابل حل باشد.

وی صرفه جویی در مصرف، استفاده بهینه از تولیدات داخلی، بالا بردن کمیت و کیفیت کالای داخلی، حمایت همه جانبه از تولید داخلی و تهیه زیر ساخت ها و ابزارهای لازم برای توسعه و رونق بخش های کشاورزی، صنعتی و تولید را از دیگر ابراز لازم برای اجرا اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

امام جمعه نهاوند افزود: باید در جامعه به گونه ای فرهنگ سازی و برنامه ریزی شود تا مردم در بعضی موراد اگر کالای تولید داخل گران تر از کالای خارجی بود باز هم برای جلوگیری از خروج ارز کشور کالای تولید داخل را خریداری کنند.

وی گفت: ملت ایران در طول 36 سال که از انقلاب اسلامی گذشته است بارها و بارها نشان داده زیر بار زور و ظلم نخواهد رفت و با وحدت کلمه و اطاعت از ولایت فقیه با تمام توان و قدرت پای اعتقادات و ارزشهای انقلاب و نظام خواهد ایستاد و در زمینه اقتصادی نیز آنها را ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما