تازه های سایت

کد مطلب: 22892
26. بهمن 1393 - 9:30
شهردار نهاوند گفت: شهروندان و سرمایه گذاران نهاوندی با احداث هتل و پارکینگ از تخفیف ویژه شهرداری بهره مند خواهند شد.
بهره مندی شهروندان نهاوندی از تخفیف ویژه با احداث هتل و پاركینگ

به گزارش سایت گرو، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نهاوند مدتی است مسائل و مشکلات پیش رو را در حوزه مرتبط را به صورت جدی پیگیری و با همکاری شهرداری به دنبال ارائه یک خروجی قابل قبول از این کمیسیون است.

هفته گذشته نشست این کمیسیون با فرماندار و امام جمعه شهرستان برگزار شد که در آن بر تعامل همه دستگاهها و متولیان برای رفع موانع موجود ازجمله سد معبر که دیگر به یک مشکل جدی در شهر تبدیل شده است، تاکید شد.

95 درصد درآمد شهرداری از جانب مردم تامین می شود

شهردار نهاوند در نشستی که این کمیسیون با نماینده های اصناف داشت باتاکید بر رفع موانع موجود ازطریق فرهنگ سازی، از بازاریان به عنوان رکن اصلی در توسعه اقتصادی شهرها نام برد که باید مشکلات آنها رفع شود چرا که بیش از 95درصد درآمد شهرداری از جانب مردم تامین می شود.

شاهین فرجی فر افزود: این درآمد در قالب عوارض و پروانه های ساخنمانی کسب می شود و شهرداری مانند سایر نهادها از ردیف بودجه های دولتی برخوردار نیست.

وی با اعلام اینکه شهرداری در سال 93 نسبت به صدور تعداد پروانه های ساختمانی در سال 92 با کاهش مواجه بوده است تصریح کرد: در این شرایط روند ارائه خدمات به مردم کند نشد و کاهش هم نیافته است و نگذاشته ایم که در کیفیت خدمات شهری خللی ایجاد شود، بلکه کیفیت را هم با برنامه ریزی تقویت کردیم.

تقویت فرهنگ عمومی برای رفع سد معبر

شهردار نهاوند در بحث سدمعبر نیز با تاکید بر نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این موضوع گفت: اگر یک کاسب بداند که سدمعبر شرعا حرام است یقینا در روش کار خود تجدید نطر خواهد کرد چرا که در اسلام نظر بر کسب زرق حلال است اما باید از سوی دیگر نیز شرایط را برای رعایت این ضوابط اصولی فراهم کرد.

وی بحث سد معبر را یک مشکل عمومی در شهرها دانست و گفت: حل این مشکل هم با یک دستگاه و صرفا شهرداری حل نمی شود و باید سایر ارگان های مرتبط نیز بصورت جدی وارد کار شوند چرا که سال نو در راه است و نهاوند نیز به سبب داشتن مزیت های گردشگری مسافران بسیاری را از نقاط مختلف کشور میزبان خواهد بود لذا باید یک اقدام اساسی را با یک فرهنگ سازی اصولی اجرایی کرد.

راه اندازی بازار خودرو در نهاوند

شهردار نهاوند عملکرد شورای اسلامی چهارم را در حوزه فرهنگ سازی و کار فرهنگی قابل توجه دانست و تاکید کرد: در حوزه فرهنگ هرچه کار شود هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است که نتیجه آن متوجه افزایش کیفیت خدمات شهری خواهد شد.

وی از راه اندازی بازار خودرو و ساماندهی این حوزه در شهر و همچنین ساماندهی ورودی های شهر که باید معرف هویت و اصالت شهر باشد خبر داد و با دعوت از سرمایه داران شهر به سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری گفت: کسانی که برای ساخت پارکینگ  و هتل در شهر اقدام کنند در سال 94 از تخفیفات ویژه عوارض بهره مند خواهند شد.

کسب و کاری که با نوع پروانه ساخت سنخیت ندارد

در ادامه این نشست صفی اله خرم آبادی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز گفت: در حال حاضر سد معبر مهمترین مشکل در شهر است که گاهی ترافیک ناهمگونی را به وجود می آورد و ازطرفی هم مبلمان شهری و توجه به زیبایی آن با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و ورود میهمانان نوروزی،مطرح است که به عنوان اولویت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین ساماندهی نمایشگاههای خودرو بلوار شاهد که مشکلات بسیاری را در این منطقه بوجود آورده است را به همراه تاکید بر نصب تابلوهای منصوب در سر درب مغازه ها که ناهمگونی آنها در زیبایی و مبلمان شهری تاثیر منفی دارد و نیز نوع کاربری هایی که با توجه به آنها پروانه فعالیت و ساخت صادر می شود اما در نهایت فعالیتی غیر از مورد مجوز با آن انجام می شود را از دیگر موارد قابل پیگیری و مهم برای این کمیسیون عنوان کرد.

راه اندازی واحد سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی

عبدالعلی ملکی از دیگر اعضای شورای شهر نهاوند نیز از راه اندازی واحد سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی در شورای شهر و شهرداری نهاوند خبر داد که با هدف جذب سرمایه گذاری مشترک می تواند اقدامات قابل توجهی در حل ترافیک شهر و احداث پارکینگ انجام دهد.

وی همچنین با تاکید برحمایت از سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای خدماتی به منظور توسعه شهری و رفاه شهروندی، گفت: می توان در حوزه های مختلف با بازاریان و اصناف برای این سرمایه گذاری وارد کار شد.

وی همچنین با اشاره به بند24ماده 55قانون شهرداری ها، تاکید کرد که فعالیت های اصناف باید مرتبط با مجوز اخذ شده باشد و ازطرفی هم در بحث افرادی که بدون مجوز درحال فعالیت هستند باید اقدام جدی انجام شود چرا که وقتی اصناف مالیات پرداخت می کنند و عوارض می دهند نمی شود عده ای این میان بدون مجوز و پرداخت مالیات فعالیت داشته باشند.

یارولی سیف عضو شورای شهر نهاوند نیز گفت: شهرداری در بحث سد معبرهیچگونه فعالیتی درارئه مکان به این افراد ندارد و تنها متولی جمع آوری آنها آن هم با همکاری سایر ارگان هاست.

وی اصناف را موظف دانست که در نصب تابلوهای سر درب مغازه ها همگونی را با سیمای مبلمان شهری رعایت کنند.

 اصغر جهانیان سخنگوی شورای شهر نهاوند هم در این نشست نشست های کمیسیون فرهنگی را دارای نتایج پرباری دانست و تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر همیشه نسبت به حل مشکلات شهروندی و از جمله بازاریان یک گام رو به جلو حرکت داشته است و انتظار می رود با تعامل موجود نتیجه مورد نظر  بدست آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما