تازه های سایت

کد مطلب: 22868
22. بهمن 1393 - 9:18
300 دانش آموز دختر نهاوندی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند
جشن تکلیف 300 نفر از دانش آموزان دختر نهاوندی

به گزارش سایت گرو، جشن تکلیف متمرکز 300 نفر از دانش آموزان دختر شهرستان نهاوند در آخرین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خانواده های آنان در نمازخانه دبستان شهید محمودی این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه نهاوند در این مراسم معنوی و عبادی گفت: جشن تکلیف دانش آموزان مقدمه ای برای گام های استوار و بیشتر در راستای قرب الهی و نوید بخش شروع تکامل انسانیت و بندگی است تا مخلوق در راه رسیدن به خالق خود کوشا باشد.

حجت الاسلام مغیثی تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

وی جشن عبادت را جشن تقرب به درگاه الهی دانست و افزود: راه رسیدن به سعادت ابدی قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم است که عبادت خدا می تواند انسان را به بالاترین مراتب وجودی و قرب الهی برساند .

امام جمعه نهاوند عمل به احکام اسلامی وتوجه ویژه به نمازرا از مهمترین دستورات و واجبات دینی ذکر کرد و گفت: نماز نقشی مهم درتربیت واصلاح دانش آموزان وجوانان برای داشتن جامعه ای سالم وعاری از آسیب های اجتماعی دارد که از این به بعد دانش آموزان لازم است آنرا به طور جدی در زندگی خود به کار بندند.

وی پیروزی انقلاب را مهمترین زمینه پیاده شدن احکام الهی ذکر کرد و افزود: انقلاب اسلامی که دارای زمینه الهی و معنوی بود نقشی بسیار مهم در احیای ارزش های اسلامی و معنویت درجامعه داشته است که باید قدر این نعمت رادانست و از آن پاسداری کرد .

وی افزود: دانش آموزان اگر می خواهند که جامعه سالمی داشته باشند باید به معنویت و به ویژه نماز و قرآن در زندگی خود اهمیت دهند و هرگز از آنها دور نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما