تازه های سایت

کد مطلب: 22866
22. بهمن 1393 - 1:57
استاندار همدان از کمک 100 میلیون تومانی به ساخت یادمان شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند خبر داد.
کمک 100 میلیون تومانی استاندار به ساخت یادمان شهدای گروه ابوذر نهاوند

به گزارش سایت گرو، محمد ناصر نیکبخت در دیدار با خانواده شهید ماشاالله سیف یکی از شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند گفت: شهادت شهدای گروه ابوذر در سال 52 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود که در دوران خفقان رژیم ستم شاهی شعله های انقلاب را شعله ورتر کرد و در نهایت منجر به سقوط رژیم شاه شد.

وی اظهار کرد: شهدای گروه انقلابی ابوذر تنها متعلق به نهاوند و استان همدان نیست بلکه این شهدا متعلق به همه مردم ایران هستند و ما هرچه در راه این شهدا انجام دهیم در مقابل رشادت این عزیزان کاری انجام نداده ایم.

استاندار همدان افزود: شهدای گروه ابوذر در زمانی بر ضد رژیم منحوس پهلوی قیام کردند که هیچکس در دنیا فکر نمی کرد روزی این رژیم نابود شود و حکومت اسلامی و الهی در این سرزمین حکمفرما شود.

وی گفت: شهرستان نهاوند همیشه در همه عرصه های انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده و گواه این ادعا تقدیم گروه انقلابی ابوذر در اوج خفقان ستمشاهی در سال 52 بوده است.

نیکبخت بیان داشت: به زیر کشیدن مجسمه شاه ملعون درآبان ماه سال 57 درست چند ماه قبل از پیروزی انقلاب نشان دهنده شجاعت و استقامت مردم نهاوند و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه باید نام و یاد شهدا را حفظ کنیم، افزود: برای ساخت یادمان شهدای گروه انقلابی ابوذر مبلغ 100 میلیون تومان را در نظر گرفتیم که شهرداری نهاوند باید برای ساخت این یادمان در یکی از میادین نهاوند اقدام کند و یادمانی در حد مردم نهاوند و شهدای گروه ابوذر در بهترین نقطه شهر احداث کند.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه این دیدار گفت: شهرستان نهاوند در بیشتر حوادث تاریخی ایران و به‌ویژه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نقش مهمی داشته که از جمله افتخارات آن گروه مبارز و انقلابی ابوذر است.

امامعلی عبدالملکی اظهار کرد: شهدای گروه انقلابی ابوذر افتخار شهرستان و استان هستند و ما به خاطر داشتن چنین جوانان برومندی در تاریخ نهاوند به خود می بالیم و احساس غرور می کنیم.

وی گفت: شهدای گروه ابوذر در حالی در سال 52 بر ضد شاه قیام کردند که در این سال های خفقان کمتر کسی جرات داشت بر ضد رژیم شاهنشاهی مطلبی عنوان کند.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: با توجه به جایگاه شهدای گروه ابوذر در تاریخ و فرهنگ مردم نهاوند لازم است تا المان یا نمادی که یادآور فداکاری و استقامت این شهدای گرانقدر باشد در شهرستان نصب شود.

وی اظهار داشت: در قدم نخست قصد داریم یک المان بسیار زیبا و با مفهوم تاریخی، اسلامی با موضوع  شهدای گروه انقلابی ابوذر را در یکی از میادین شهر نصب کنیم که به همین منظور از طرف فرمانداری 100 میلیون تومان برای مطالعه و طراحی آن تخصیص داده شده است که با کمک 100 میلیونی استاندار امیدواریم این کار سریعتر انجام شود.

شهردار نهاوند نیز در این مراسم گفت: شهرداری نهاوند نیز برای ساخت یادمان گروه ابوذر نهاوند مبلغ 200 میلیون تومان را اختصاص می دهد و کار جانمایی و مطالعاتی این پروژه را به زودی شروع می کند.

6 شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سحرگاه 30 بهمن سال ۱۳۵۲ به دستور مستقیم شاه خائن در میدان چیتگر تهران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما