تازه های سایت

کد مطلب: 22836
15. بهمن 1393 - 9:03
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از خلع ید سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب خبر داد.
سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب نهاوند خلع ید شد

به گزارش سایت گرو، ریحان سروش مقدم با بیان اینکه سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری حیدره و گاماسیاب تاکنون اقدامی را انجام نداده اند،گفت: سرمایه گذاران این مناطق خلع ید شدند.

 وی اظهار کرد: دو منطقه حیدره به سمت امامزاده محسن و گاماسیاب نهاوند تیرماه سال 85 بعد از جلسه هیئت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب نهاوند نیز 8 سال گذشته به سرمایه‌گذار منصور بدیعی واگذار شده بود که سرمایه‌گذار آن تاکنون اقدامی انجام نداده است، ضمن اینکه احداث سد گرین که بخشی از منطقه با راه‌اندازی این سد با آب پوشیده می‌شد از مشکلات عدم سرمایه‌گذاری در این مکان بود که استاندار همدان امسال 300 میلیون تومان را برای ساماندهی منطقه، آسفالت، ایجاد آلاچیق و غیره تخصیص داد.

وی گفت: سد گرین مقداری از اراضی منطقه گاماسیاب را زیر آب می برد اما با این وجود این منطقه نمونه گردشگری پتانسیل بالایی را در گردشگری استان همدان دارد.

سروش مقدم با بیان اینکه سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب نیز تا کنون اقدامی را در این منطقه انجام نداده است، ابراز داشت: با توجه به ساماندهی های انجام شده در این منطقه و ساخت سکو های اقامتی و سرویس های بهداشتی این منطقه می تواند ظرفیت بالایی را برای جذب گردشگر داشته باشد و بنابراین سرمایه گذار این منطقه نیز خلع ید می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 1168 منطقه نمونه گردشگری در کشور مصوب شده است، افزود: در هماهنگی با استاندار، معاونت عمرانی و ریاست سازمان میراث فرهنگی خلع ید سرمایه‌گذاران این دو منطقه را در کارگروه مطرح و به تصویب رساندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: بعد از خلع ید دو سرمایه گذار به پیشنهاد میراث فرهنگی برای تغییر سرمایه‌گذار در این مناطق اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما