تازه های سایت

کد مطلب: 22755
18. دى 1393 - 9:14
جشنواره شعر طنز استان همدان با معرفی برترین ها در شهرستان نهاوند پایان یافت.
 همدانی ها و بهاری ها جوایز را درو کردند/ دست نهاوند از جایزه کوتاه ماند

به گزارش سایت گرو، جشنواره استانی شعر طنز با حضور شهرام شکیبا یکی از شاعران طنزپرداز کشور و مجری برنامه قند پهلو در نهاوند برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر طنز استان به میزبانی نهاوند و با ارائه 70 اثر از شاعران طنز پرداز سطح استان در شهرستان نهاوند برگزار شد.

محمود مصباح گفت: این مراسم با حضور شهرام شکیبا یکی از شاعران طنزپرداز کشور و مجری برنامه قند پهلو شبکه آموزش سیما وداورانی از کشور و شهرستان نهاوند برگزار شد که در پایان درسه بخش آزاد، ویژه و قابل تقدیر 11 نفر معرفی و لوح تقدیر و جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

مصباح افزود: در بخش ویژه این جشنواره به ترتیب آقایان محمد رضا متقی از شهرستان اسدآباد، مهدی روزبهانی از شهرستان ملایر و مجتبی قندی از همدان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

 رئیس اداره ارشاد اسلامی نهاوند اظهار کرد: در بخش آثار قابل تقدیر جشواره نیز هئیت داوران آقایان مهدی طراوتی توانا و غلامرضا بهاری از شهرستان بهار، غلامعلی زارع از شهرستان ملایر و عباس یادگاری و علی سلیمانی از شهرستان همدان را قابل تقدیر و به عنوان نفرات برتر معرفی کرد.

وی گفت: در پایان این جشنواره با  آرا هیئت داوران اولین جشنواره شعر طنز استان همدان در بخش شعر آزاد آقایان حجت یحیوی از شهرستان رزن، خدامراد جلیلوند از شهرستان تویسرکان و خسرو قربانی از شهرستان بهار تجلیل شدند.

امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند در مراسم اهدای جوایز نخستین جشنواره شعر طنز استان در نهاوند گفت: شعر طنز می تواند با بیان کردن مسائل و مشکلات اجتماعی تاثیر بیشتری نسبت به سایر اشعارداشته باشد زیرا شاعرطنز پرداز در حوزه اخلاق شهری و بیان مسائل و مشکلات روزمره و آگاه سازی مسئولان نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به احساس مسئولیت شاعر نسبت به جامعه خود یک طنزپرداز واقعی به دنبال ایجاد هیاهو، پرداختن به شعر سیاسی و تحسین مردم نیست، بلکه حل مسائل و مشکلات جامعه نگرانی اصلی او است.

عبدالملکی بیان کرد: زبان هنر و به ویژه شعر طنز همیشه در جامعه ایرانی به عنوان یکی از اصیل‌ترین، اثرگذارترین و شاخص ترین هنرها در دوره‌های مختلف تاریخی مطرح بود و نه تنها در ادبیات بلکه در تاریخ و اجتماع ایران یکی از محورهای اساسی ادبیات مطرح بود.

قابل ذکر است که در این مراسم شهرام شکیبا و فرامرز ریحان صفت دو تن از طنز پردازان کشوری و برنامه قند پهلوی سیمای جمهوری اسلامی شرکت داشتند که در ارتباط با جایگاه طنز مطالبی را ایراد نموده و چند قطعه شعر طنز را برای حاضرین سرودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما