تازه های سایت

کد مطلب: 22717
4. دى 1393 - 9:03
رییس اداره راه و شهر سازی نهاوند گفت: اکیپ های زمستانی متشکل از 48 راهدار با 35 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای مقابله با یخبندان در سه راهدارخانه این شهرستان مستقر شده اند.
35 ماشین راهداری در راهدارخانه های نهاوند برای مقابله با یخبندان مستقر شده اند

به گزارش سایت گرو، شهرام احمدوند گفت: اکیپهای برف روبی زمستانی این شهرستان جهت مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و ایجاد تسهیل درعبور و مرور محورهای مواصلاتی با آمادگی لازم مستقر هستند و وظیفه نگهداری و برفروبی 490 کیلومتر انواع راه های اصلی و فرعی و روستایی را بر عهده دارند.

وی افزود: طرح ویژه زمستانی این اداره از 15 آذر ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه می یابد که راهداران در سه راهدارخانه گرین در گردنه برف گیر جاده نهاوند-نور آباد ،پایگاه فیروزان در جاده کرمانشاه و همچنین پایگاه مستقر در اداره راه و شهرسازی استقرار یافتند و وضعیت محورهای مواصلاتی را تحت کنترل دارند.

رییس اداره راه و شهر سازی نهاوند گفت: این اداره آمادگی دارد تا در شرایط بحرانی و غیر متعارف جوی با بهره گیری از امکانات سایر ادارات به تجهیزات خود بیفزاید.

احمدوند از ذخیره بیش از سه تن نمک و ماسه برای ماسه پاشی جاده های اصلی خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از سوانح جاده ای در هنگام بارش برف و یخبندان از ماسه و نمک ذخیره شده برای بازکردن جاده ها استفاده می کند.

وی به رانندگان توصیه کرد: برای رعایت تمامی جوانب ایمنی و مجهز کردن وسایط نقلیه به انواع تجهیزات زمستانی قبل از سفر از طریق شماره تلفن 141 از وضعیت راه های شهرستان مطلع شوند.

شهرستان نهاوند به علت قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی مرکز به غرب کشور یکی از محورهای پر تردد جاده ای است که در زمستان به علت بارش برف و یخبندان در محورهای کوهستانی با مشکل تردد خودروها مواجه است.

دیدگاه شما