تازه های سایت

کد مطلب: 22680
21. آذر 1393 - 17:51
30 نفر از پژوهشگران برتر شهرستان نهاوند همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون استاندار همدان، رییس دانشگاه بوعلی سینا و دانشجویان دانشگاه ها تجلیل شدند.
تجلیل از 30 پژوهشگر برتر نهاوند

به گزارش سایت گرو، رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان در این آیین گفت: یکی از مهمترین وظایف دانشگاه ها پژوهش و تحقیقات علمی است که می تواند به عنوان مبنایی برای فعالیتهای دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

منصور غلامی گفت: در این زمینه دانشگاه ها مورد انتقاد هستند که بخشی از این مساله به علت مهیا نبودن زیر ساخت های لازم برای تحقیقات است اما لازم است در زمینه ارتقای کیفیت پژوهش ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در عین حال وضعیت تحقیق و پژوهش کشور را بر اساس شاخص های تعیین شده مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس شاخص های اعلام شده ما آمارهای بسیار خوبی از وضعیت پژوهشی داریم به گونه ای که بر اساس این آمارها دسترسی به رتبه اول منطقه بسیار نزدیک است و ما با کشورهای پیشرفته مانند ترکیه به موازات یکدیگر حرکت می کنیم.

وی افزود:به رغم محدودیت های زیادی که برای انجام تحقیقات در سطح بین الملل برای ما به وجود آورده اند اما در دنیا بهترین مقالات علمی را به لحاظ محتوا ارائه می دهیم و تمام محققان جهان از مقالات ما به عنوان منبع استفاده می برند .

وی چشم انداز حرکت های تحقیقاتی در کشور را پرشتاب خواند و گفت: امروز در مقایسه با ابتدای انقلاب شاهد هستیم که حرکت های پرشتابی در زمینه تحقیقات صورت گرفته به گونه ای که در آینده این حرکت ها ما را به رتبه اول منطقه و رتبه های برتر جهانی خواهد رساند.

وی کاربردی بودن مقالات را از مهمترین شاخصه های آثار علمی مربوطه عنوان کرد و افزود:مقالات علمی در داخل کشور به زبان فارسی چاپ می شود که همین مساله با توجه به کاربردی بودن آنها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: انتظار ما از مسوولان اجرایی این است که آنان به این مقالات مراجعه کنند و ضمن مطالعه آن را به صورت کاربردی در امور اجرایی به کار برند .

غلامی بر ارتباط بیشتر بین دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در اغلب مناطق دنیا تحقیقات کاربردی سفارشی است بدین گونه که مراکز اجرایی با پرداخت هزینه سفارش تحقیق را به دانشگاه می دهند و تحقیق صورت گرفته را در دستگاه مربوطه عملیاتی می سازند .

وی افزود:ما در سطح استان تعداد قابل توجهی محقق داریم که برای استفاده از کارهای تحقیقی آنها لازم است دستگاه های اجرایی بحث سفارشات تحقیقات را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما